قریشی-حکومت-همه‌شمول-در-افغانستان-می‌خواهیم

وزیر خارجه‌ پاکستان با اعلام حمایت از یک حکومت همه‌شمول سیاسی در افغانستان گفته است که تمام جوانب باید در روند صلح دخیل باشند.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان در مصاحبه‌ای با صدای امریکا، گفته است؛ در صورتی صلح در افغانستان تأمین خواهد شد که تمام جوانب در این روند دخیل باشند.

وی افزوده که پاکستان هم‌واره تلاش کرده تا تمام جوانب دخیل در افغانستان را به صلح ترغیب کند؛ اما این جوانب مستقل اند و اسلام‌آباد تنها می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند.

قریشی گفته است که پاکستان دوست ندارد در مسایل داخلی افغانستان دخالت کند؛ اما اگر کابل بخواهد، اسلام‌آباد آماده‌ی هر نوع همکاری است. بنابراین، مردم افغانستان خود باید در باره‌ی آینده‌ی شان تصمیم بگیرند.

این درحالی است که چندی پیش، رییس‌جمهور غنی گفته بود که در حال حاضر، تصمیم در دست پاکستان است که با افغانستان دوستی می‌کند و یا دشمنی.

آقای غنی در مصاحبه‌ی ویژه با مجله آلمانی اشپیگل، گفته بود: «ژنرال قمر باجوه، ‏رییس ستاد ارتش پاکستان، مهمان من بود. او به من اطمینان داد که بازگشت امارت طالبان به ‏نفع هیچ‌کس در منطقه به ویژه پاکستان نیست؛ اما او گفت که برخی از مقام‌های پایین‌رتبه‌ی ‏ارتش پاکستان هم‌چنان در موارد معین نظر مخالف دارند. مسئله به اراده‌ی سیاسی بر می‌گردد.»‏

قریشی: حکومت همه‌شمول در افغانستان می‌خواهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد