قریشی-در-تهران-طالبان-خواست-کشورهای-جهان-را-می‌پذیرند

وزیر خارجه پاکستان در نشست کشورهای همسایه افغانستان به میزبانی تهران گفت که طالبان خواستار تعامل با جامعه جهانی بوده و به توقعات کشورهای جهان توجه دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، امروز( چهارشنبه، 5 عقرب) در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران، گفته است که کشورش تلاش می‌کند تعامل سودمندی میان طالبان و جامعه بین‌المللی ایجاد کند.

قریشی افزوده که براساس رایزنی‌های انجام‌شده مقام‌های پاکستانی با طالبان، «متوجه هستیم که آنان{طالبان} به انتظارات و توقعات بین‌المللی توجه دارند و به دنبال این هستیم که تعامل سودمندی داشته باشند».

قریشی بر آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان از سوی امریکا و کشورهای غربی تاکید کرده و گفت که باید جامعه جهانی به وضعیت اقتصادی مردم افغانستان توجه و از وقوع فاجعه انسانی در این کشور جلوگیری کند.

او انتقال قدرت به طالبان را بدون خون‌ریزی توصیف کرده و در عین حال از وقوع فاجعه بشری در افغانستان به دلیل فقر هشدار داده‌است.

وزیر خارجه پاکستان در بخشی از سخنانش در نشست تهران مبارزه با تروریزم در افغانستان را حیاتی خوانده و گفت که مساله مهم مقابله با تروریزم و افراطی‌گری است و در این زمینه باید برای ایجاد ثبات در منطقه همکاری کنیم؛ زیرا فعالیت‌ تروریست‌ها تهدیدی برای ثبات منطقه است.

قریشی کابینه موقت طالبان در افغانستان را زمینه برای ایجاد دولت فراگیر در این کشور توصیف کرده و گفت: «معتقدیم حقوق مردم افغانستان محترم شمرده شود و در دولت فراگیر حضور داشته باشند».

وزیر خارجه پاکستان در اخیر خواستار بازگشای مکاتب به روی دانش آموزان دختر شده و گفت که این موضوع اهمیت بالایی دارد.

این در حالی است که نخست وزیر پاکستان دو روز پیش در دیدار با جان کری، نماینده ویژه امریکا در بخش اقلیم نیز خواستار آزاد سازی دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا و کشورهای اروپایی شده بود.

قریشی در تهران: طالبان خواست کشورهای جهان را می‌پذیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد