قریشی-قدرت-در-افغانستان-باید-تقسیم-شود

وزیر خارجۀ پاکستان می‌گوید که برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در افغانستان، قدرت باید تقسیم شود.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان در نشست کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای این کشور گفته است که اسلام‌آباد برای جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان، راهکار تقسیم قدرت را پیشنهاد می‌کند.

وی هم‌چنان از جنگ داخلی و هجوم موج دوبارۀ مهاجران به پاکستان و ایران ابراز نگرانی کرده ‌و گفته است: «پاکستان و ایران با آغاز جنگ داخلی در افغانستان، با هجوم مهاجران روبه‌رو خواهد شد.»

وزیر خارجۀ پاکستان گفته که این کشور با وجود محدودیت‌ منابع، مهاجران را جا داده است؛ اما بیش‌تر از این نمی‌تواند. 

آقای قریشی تأکید کرده است که دولت پاکستان می‌خواهد گذرگاه مرزی خود را منظم کند. به گفته وی؛ «ما به گزینۀ (رایگان برای همه) در مرز با افغانستان خاتمه می‌دهیم.»

از جانبی هم، وزیر خارجۀ پاکستان در این نشست گفته است که اسلام‌آباد موج دیگر تروریسم را مثل گذشته نمی‌خواهد. زیرا ۷۰ هزار تن قربانی داده و ۱۵۰ میلیون دالر زیان دیده است.

قریشی افزوده که تحریک طالبان پاکستان می‌تواند با تسلط یافتن تفکر طالبان، قدرت‌مند شوند و این برای پاکستان زیان‌آور است. او هم‌چنان با تأکید بر نقش ترکیه در روند صلح افغانستان گفته است: «ترکیه قدم‌های خوبی در روند صلح افغانستان برداشته است.»

این درحالی است که حزب کنگره‌ای ملی افغانستان از شدت جنگ در شمال کشور انتقاد کرده و می‌گوید که ناامنی‌ها در ولایت‌های شمال به خاطر جابجا کردن جنگجویان گروه داعش از سوی نظامیان امریکایی است. 

قریشی: قدرت در افغانستان باید تقسیم شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد