قریشی-کابل-باید-سلسلۀ-اتهام-به-اسلام‌آباد-را-متوقف-کند

وزیر خارجۀ پاکستان گفته است که کابل باید سلسلۀ اتهام وارد کردن بر پاکستان را متوقف کرده و اسلام‌آباد نباید مقصر ناامنی در افغانستان خوانده شود.

به گزارش افغان نیوز؛ شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان، روز دوشنبه (۲۴ جوزا) در نشست دوجانبۀ افغانستان-پاکستان گفت: اگر هدف رفتن رییس جمهور غنی به واشنگتن آغاز بازی جدید و مسوول پنداشتن پاکستان برای همه نابسامانی‌ها و فقدان پیشرفت در روند صلح افغانستان باشد، این سفر هیچ کمکی نخواهد کرد.

انتظار می‌رود که رییس جمهور غنی در روزهای آینده به ایالات متحده امریکا سفر کند.

وزیر خارجۀ پاکستان مشارکت در روند صلح افغانستان را مسوولیت مشترک خواند و گفت که اسلام آباد سهم خود را در این روند صادقانه و مخلصانه ایفا کرده است. 

او افزود؛ این به افغان‌ها مربوط می‌شود که در مورد راه پیشرفت کشورشان تصمیم گرفته و کسانی را که قادر به انجام این کار باشند، پیدا کنند.

آقای غنی چندی پیش در مصاحبه با روزنامۀ شپیگل آلمان پاکستان را به حمایت سیستماتیک از طالبان متهم کرد و گفت که طالبان از پاکستان حمایت مالی و لوژستیگی به دست می‌آورند و در همان کشور جلب و جذب می شوند.

اما پاکستان همواره این اتهامات را رد و ادعا کرده و به گفتۀ آقای قریشی، اسلام آباد برای تامین صلح در افغانستان تلاش بی‌دریغ به خرج داده است.

پس از امضای توافقنامۀ دوحه میان طالبان و امریکا، حکومت پاکستان امتیاز این دستآورد را به خود اختصاص داد و گفت که اسلام‌‌‌آباد با استفاده از نفوذ خود، طالبان را به میز مذاکره با امریکا کشاند.

هفتۀ گذشته، امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری افغانستان نیز در مصاحبه با صدای امریکا گفت: طالبان مواد انفجاری را که در حملات و ماین‌گذاری‌ها کار می‌گیرند، بخش زیاد آن را از پاکستان به دست می‌آورند.

وزیر خارجۀ پاکستان در نشست روز دوشنبه گفت؛ پاکستان تصمیم گرفته است که از این پس در امور داخلی افغانستان مداخله نکند.

پیش از این، عمران خان، صدر اعظم پاکستان نیز گفته بود که کشورش نباید در افغانستان دستکاری کند یا تلاش ورزد افراد مورد نظر خود را در آن داشته باشد.

قریشی: کابل باید سلسلۀ اتهام به اسلام‌آباد را متوقف کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد