قزاقستان-دیپلمات‌های-جدید-افغانستان-را-می‌پذیرد

دفتر معاونت اقتصادی رییس‌الوزرای ا.ا می‌گوید که معاون نخست‌وزیر قزاقستان گفته که کشورش به زودی دیپلمات‌های جدید افغانستان را می‌پذیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رییس‌الوزرا این مطلب را اظهار کرده است.

ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان روز گذشته (شنبه، ۲۶ حمل) در راس هیاتی وارد کابل شده است.

طبق خبرنامه عبدالغنی برادر در دیدار با هیاتی قزاقستانی گفته است: «به‌منظور گسترش روابط، از کشور دوست خود قزاقستان می‌خواهیم که دیپلمات‌های جدید افغانستان را در کشور خود بپذیرد».

ملا برادر بر گسترش روابط تجاری با قزاقستان تاکید کرده و گفته است که اکنون در افغانستان زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ از جمله توسعه شبکه‌های ریلی ایجاد شده است.

به نقل از خبرنامه، معاون نخست‌وزیر قزاقستان گفته است که کشورش در طول تاریخ روابط خوبی با افغانستان داشته است و به‌منظور تقویت این روابط، در آینده‌ نزدیک دیپلمات‌های جدید افغانستان در قزاقستان پذیرفته خواهند شد.

در خبرنامه به نقل از معاون نخست‌وزیر قزاقستان آمده است که هدف اصلی سفر او به افغانستان توسعه روابط تجاری، ایجاد یک گروه مشترک برای حل سریع مشکلات تجاری، اعطای تسهیلات ویزا به تاجران افغانستان و افتتاح شعبه‌های بانک در هر دو کشور است.

طبق خبرنامه، ژومانگارین گفته است که قزاقستان و افغانستان در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دالر تجارت داشته‌اند که نسبت به سال قبل افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

هیات قزاقستانی در کابل با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه نیز دیدار کرده است.

متقی در این دیدار از سریک ژومانگارین خواهان ایجاد تسهیلات لازم در روند صدور ویزا برای تجاران افغانستان شده است.

 

 

قزاقستان دیپلمات‌های جدید افغانستان را می‌پذیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد