قضیه-دوستم-و-ایشچی؛-موضوع-بدنام-کننده-برای-کشور-است

مجلس نمایندگان قضیه دوستم و ایشچی را موضوع بدنام کننده برای کشور میداند و از مراکز عدلی و قضایی میخواهد که هر چه زودتر برای پیگیری این قضیه اقدام نمایند.

به گزارش افغان خبر: اعضای مجلس  نمایندگان تاکید دارد که قضیه جنرال دوستم و احمد ایشچی بررسی شود و به گزارش افغان خبر: شماری از اعضای مجلس نمایندگان تاکید دارند که رسانه‌یی شدن این قضیه افغانستان را در سطح جهانی بدنام ساخته و باید هر چه زودتر این قضیه بررسی شود.

آنها تاکید دارند که جنرال عبدالرشید دوستم فرد دوم کشور است در صورتیکه مرتکب چنین خطایی شده باشد باید از سمت اش کناره گیری نماید.

عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایند گان گفت که موضوع جننرال دوستم و احمد ایشچی یک موضوع بسیار بدنام‌ کننده برای مردم افغانستان است.

وی افزود:" این موضوع دولت را بدنام ساخت و در این راستا تقاضای ما همین است که ارگان‌های عدلی و قضایی با مسولیت برخورد کرده صحت این قضیه را برملا و مطابق قانون در این راستا برخورد کنند".

همچنان عبدلولی نیازی، عضو مجلس نمایندگان این قضیه را شرم آور عنوان کرده گفت که معاون اول رییس جمهورمتهم به تجاوز جنسی شده است.

او افزود که حکومت باید در این راستا تصمیم جدی بیگیرد تا سخنان آقای ایشچی بررسی گردد

نیازی بیان داشت که باید مشخص شود اتهام به معاون رییس جمهور است یا او چنین کاری را کرده‌ است تاهنوز معاون رئیس جمهور و سخنگویانش در این مورد چیزی نگفته اگر تهمت است باید به آقای دوستم برائت داده شود اگر به چنین جنایت دست دارد نباید در ریاست جمهوری ایفای وظیفه نماید".

الله گل مجاهد، نماینده مردم کابل در مجلس گفت اگر جنرال دوستم چنین کاری را کرده باشد، در سطح افغانستان نفر دوم است و باید استعفا بدهد، در غیر آن پارلمان مطابق قانون اساسی در مورد وی تصمیم بگیرد.

او افزود:" اگرجنرال دوستم این کار را انجام داده است بالای احمد ایشچی اسناد و شواهد وجود دارد باید از وظیفه استعفا بدهد اگر استعفا نمیدهد پارلمان باید او را از وظیفه سبک دوش کند، از پارلمان هیات موظف شده اگر این گپ واقعیت داشت که خودش استعفا بدهد درغیر آن پارلمان ماده ۶۹ قانون اساسی را اجرا کرده و رخصتش کند".

اما بشیر احمد تینج سخنگوی حزب جنبش ملی میگوید که باید این قضیه بررسی شود، ولی معاون ریاست جمهوری در این راستا هیچ اتهامی ندارد و جواب گو نیست.

قضیه دوستم و ایشچی؛ موضوع بدنام کننده برای کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد