قضیۀ-قتل-یک-دیپلمات-پاکستانی-در-افغانستان-بررسی-می-شود

ارگ دستور بررسی قتل یک دیپلمات پاکستانی را در افغانستان صادر کرد.

به گزارش افغان نیوز: کاخ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌یی مطبوعاتی، حملۀ تروریستی بالای یک دیپلمات پاکستانی در ولایت ننگرهار که منجر به قتل وی گردیده‌ را خلاف موازین دیپلماتیک می‌داند و آن را تقبیح نموده‌است.

در خبرنامه‌ آمده‌است که دولت به مسؤولان امنیتی دستور داده‌است تا قتل دیپلماتی پاکستانی را در جلا‌‌ل‌آباد بررسی کرده و عاملان آن را به اسرع وقت به ارگان عدلی و قضایی معرفی نمایند.

ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان به نیروهای دولتی دستور داده تا در راستای تامین امنیت نماینده‌گی‌های سیاسی مقیم افغانستان تدابیر لازم را روی دست‌گیرند؛ زیرا دولت افغانستان در بخش تامین امنیت آنان مسؤول می‌باشد.

این در حالی‌ست که افراد مسلح ناشناس در جریانی هفتۀ جاری یک کارمند قونسلگری پاکستان را که مسؤول ویزه آن کشور بوده، در مرکز ولایت ننگرهار تیرباران کرده‌اند.

پس از تیرباران، افراد مسلح از ساحه فرار کرده و تا هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته‌است.

گفتنی‌ست که چندی قبل نیز یک دیپلمات پاکستانی از ولایت ننگرهار از سوی افراد ناشناس ربوده شده بوده‌اند که پس از مدتی رها گردید.

در ولایت ننگرهار گروه‌های طالبان و داعش فعالیت هراس‌افگنی داردند، اما تابه حال در مورد قتل دیپلمات پاکستانی چیزی نگفته‌اند.

آگاهان در هردو کشور به این نظراند که قتل دیپلمات پاکستانی در افغانستان می‌تواند که باعث تیره‌گی بیش‌تر از پیش روابط بین کابل و اسلام‌آباد گردد.

قضیۀ قتل یک دیپلمات پاکستانی در افغانستان بررسی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد