قلب-واشنگتن-برای-تقسیم-قدرت-در-افغانستان-می‌-تپد

رهبر حزب اسلامی می‌گوید: امریکا برای احیای حکومت وحدت ملی، زیرنام مصالحه میان ارگ و سپیدار در تلاش تقسیم قدرت است.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی امروز دو شنبه(25، حمل) با نشر اعلامیه، امریکا را به تشدید و ادامه بحران سیاسی در کشور متهم کرده است.

آقای حکمتیار گفته است که امریکا برای احیای حکومت وحدت ملی دیگر در افغانستان که در واقع شرکت سهامی خواهد بود، تلاش دارد.

وی تاکید کرده که زیرنام مصالحه میان ارگ و سپیدار در تلاش تقسیم قدرت است.

به گفته او، امریکا باید به جای این گونه تلاش‌ها، برای پایان دادن جنگ افغانستان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی زمینه سازی کرده و از دولت واحد و قوی مرکزی حمایت کند.

حکمتیار بیان داشته است که یک مجموعه کوچک نباید سرنوشت افغانستان را با حمایت امریکا در دست بگیرد و با اراده مردم بازی کند.

رهبر حزب اسلامی، امریکا را متهم کرده که برای اهداف شوم خود چنین سیاستی را در افغانستان به پیش گرفته ولی همانند گذشته در این امر نیز ناکام خواهد شد.

او از مردم خواسته که صدای شان را در برابر برنامه‌های امریکا در افغانستان بلند کنند و دست افراد معامله گر را از سرنوشت خود کوتاه سازند.

در همین حال، شماری از آگاهان امور نظامی می‌گویند: با در نظرداشت روند رهایی زندانیان طالب، تحرکات مرموز و برگشت دوباره آنان به میدان جنگ، می توان گفت که ممکن است گروه طالبان به خواست واشنگتن دوباره به قدرت برسد.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان ضمن استقبال از آغاز روند مبادله زندانیان و نگرانی از شیوع ویروس کرونا از طالبان و ارگ خواسته است که تلاش‌های شان را برای رسیدن به هدف تعیین شده در توافقنامه صلح، سرعت بخشند.

قلب واشنگتن برای تقسیم قدرت در افغانستان می‌ تپد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد