قهرمانان-افغانستان-بقای-این-خاک-را-تضمین-می‌کنند

رییس جمهور غنی ضمن غمشریکی با خانواده های شهدا، گفت که شجاعت و مبارزه های شهید حاجی حیات خان، شهید محمد عمر و صدها هزار قهرمان دیگر، بقای این خاک را تضمین می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با اعضای خانواده های شهید حاجی حیات‌خان بزرگ قومی و شهید محمدعمر افسر کندک اول لوای چهارم قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، غمشریکی نمود.

آقای غنی با اشاره به تلاش‌های شهید حاجی حیات‌خان، گفت که از برکت وی، قیام‌ کنندگان و مردم در کوت، هسکه مینه و نازنیان ولایت ننگرهار، گروه داعش را به شکست مواجه ساختند. این شهید در تاریخ افغانستان جایگاه بلند خواهد داشت و شجاعت و مبارزه های شهید حاجی حیات خان، شهید محمد عمر و صدها هزار قهرمان دیگر، بقای این خاک را تضمین می‌کند.

رئیس‌جمهور کشور با بیان قهرمانی‌های شهید محمدعمر، گفت که وی در ظرف چند ثانیه بنابر روحیۀ اسلامی و ملی که داشت، تصمیم گرفت تا برای نجات هموطنان اش، این خطر را قبول کند. وی افزود که در قسمت آموزش اطفال این دو شهید توجه و رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به نصایح مادر شهید محمدعمر به سایر پسرانش، گفت که راهنمایی این چنین مادران برای فرزندان، باعث بقا، کامیابی و صلح دایمی در کشور می‌شود.

محمداشرف غنی به وزیر دفاع ملی و مسئولین مربوطه هدایت داد تا در قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به نام شهید محمدعمر و همچنان در ننگرهار و یا کابل به نام شهید حاجی حیات‌خان، منار یادبود اعمار نمایند.

در اخیر، استاد اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی ریاست‌جمهوری، فرمان رئیس‌جمهور کشور را در خصوص تفویض مدال دولتی فاتح غازی محمد ایوب‌خان برای نوازشریف پسر شهید حاجی حیات‌خان و تفویض مدال دولتی غازی میربچه خان به بی بی فاطمه مادر شهید محمد عمر افسر کندک اول لوای چهارم ۲۰۱ قول اردوی سیلاب، قرائت کرد. سپس رئیس جمهور غنی مدال های متذکره را به آنان تفویض نمود.

قهرمانان افغانستان بقای این خاک را تضمین می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد