قوم‌گرایی-خطری-بزرگتر-از-تروریزم-در-کشور-است

داکتر عبدالله، سرور دانش و محمد محقق، گفتند؛ قوم‌گرایی زیان بزرگ و جبران‎ناپذیری به روند دولت و ملت سازی‌ در کشور است و دامن‌زدن به مسایل قومی و ترویج نفاق در میان شهروندان در شرایط کنونی، مشکلی خطرناک‌تر و بزرگتر از جنگ و ناامنی است.

به گزارش افغان خبر؛ سروردانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز (جمعه 7 عقرب) در نشستی که به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت قربان‌علی عرفانی برگذار شده بود گفت؛ قوم گرایی خطر بالاتر از جنگ و ناامنی در کشور است و باید سران حکومت وحدت ملی از نفاق و قوم گرایی پرهیز کنند.

آقای دانش گفت؛ روحیۀ قوم‌گرایانه؛ حکومت وحدت ملی را آشفته کرده و ادامۀ این وضعیت مانع پیشرفت، تأمین اصلاحات و بهبود مدیریت در کشور می‌شود.

معاون دوم رییس جمهور هشدار می‌دهد که دشمنان افغانستان در کمین اند و از این وضعیت به بهترین وجه آن سود می‌برند که به زیان تمام اقوام، افراد و گروه‌ها در افغانستان است.

سرور دانش، از تمام سران اقوام، گروه‌ها و احزاب‌ سیاسی می‌خواهد که در تأمین امنیت با حکومت همکار باشند و به گروه‌های مخالف مجال برهم‌زدن آرامش عمومی را ندهند.

 از سوی دیگر، دکترعبدالله‌ عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز در این نشست بر وحدت تأکید کرده و گفت؛ یگانه راه بیرون‌رفت از بحران کنونی، تأمین وحدت ملی و عدالت اجتماعی‌ است.

رییس اجرائیه وضعیت کنونی را شکننده می‌خواند و می‌گوید، شرایط به شدت دشوار شده است.

همچنان محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه نیز در این نشست گفت؛ وضعیت افغانستان، وضعیت مطلوبی نیست که مردم این کشور خواهان آن بودند و تنها راه حل برای گذشتن از این مشکل وحدت است.

به گفتۀ محقق سیاست حذف، انزوا و توهین راه به جایی نمی‌برد.

این گفته‌ها پس از آن بیان شد که اخیراً جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، رییس جمهورغنی را قوم‌گرا و دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی را به ضعف و ناتوانی متهم کرده بود.

قوم‌گرایی خطری بزرگتر از تروریزم در کشور است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد