قیصاری-به-حکومت-اجازه-بدهید-علیه-طالبان-وارد-جنگ-شوم

نظام‌الدین قیصاری که اکنون در کابل به سر می‌برد، خواستار دیدار با رهبران حکومت شده و اعلام آمادگی کرد که اگر ضرورت باشد و حکومت صلاح بداند، من به عنوان یک سرباز علیه طالبان به میدان جنگ می‌روم.

به گزارش افغان نیوز: نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پیشین خیزش مردمی روز( سه‌شنبه، 11 سبنله) طی یک نشست خبری در کابل گفت؛ عملیات نظامی که چند ماه پیش برای بازداشت او صورت گرفت، یک توطعه سیاسی از سوی کسای بوده که خود را صاحب شمال می‌دانند و حکومت و رییس جمهور از آن آگاهی نداشته است.

این فرمانده پیشین خیزیش مردمی در شمال کشور گفت که از حکومت و رییس جمهور می‌خواهم که چگونگی عملیات را که چند ماه پیش در ولایت بلخ برای بازداشت من‌ راه اندازی شده بود، بررسی نماید.

پیش از این آقای قیصاری از سوی حکومت متهم به غصب زمین، فعالیت و جنایت‌های ضد بشری و مردم آزاری متهم شده بود؛ اما او این اتهام‌ها را نادرست و توطعه دانسته و می‌گوید که عملیات برای بازداشت من سیاسی بوده و بعضی از افراد که خود را صاحب شمال می‌دانند این توطعه را راه اندازی کرده بود که موفق نشدند.

آقای قیصاری از دیدار با شماری از مشاوران اشرف غنی و معاونان شورای ملی در کابل خبر داده و گفت که اگر رهبران حکومت بخواهند با آنان نیز دیدار خواه کرد و در غیر آن دوباره به مزار شریف می‌رو؛ چون خانه‌اش در آنجا است.

این فرمانده پیشین خیزیش مردمی از ناامنی‌ها در شمال انتقاد کرده و گفت که حکومت از ناامنی‌های شمال آگاهی دارد و « ما از رییس جمهور، داکتر عبدالله و وزارت دفاع می خواهیم که در تامین امنیت شمال تلاش نمایند و اگر ضرورت باشد و حکومت صلاح بداند، من به عنوان یک سرباز به میدان جنگ علیه طالبان می‌روم».

او افزود که از وقتی سلاح خود را در برابر جنگجویان طالب بر زمین گذاشته ام، این گروه در شمال کشور قدرت بیشتر گرفته و ولایت‌های شمال را ناامن ساخته است.

آقای قیصاری گفت که اگر شرایط امنیتی کشور و به ویژه سمت شمال همین گونه دوام داشته باشد از حکومت می‌خواهد که او را عنوان سرباز در خدمت بگیرد تا علیه گروه طالبان مبارزه نماید.

قیصاری در مورد گفتگوه و پروسه صلح افغانستان گفت که صلح با عزت و پایدار را در کشور می‌خواهد و صلح اماراتی را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد و تا اخیرین قطره خونش علیه صلح اماراتی ایستادگی می‌کند.

این درحالی است که فرماندهی امنیه ولایت بلخ در ماه قوس سال گذشته برای بازداشت نظام‌الدین قیصاری در شهر مزار شریف یک عملیات نظامی را راه اندازی کرد که موفق به بازداشت او نشد. در این عملیات شش محافظ قیصاری کشته و چند تن دیگر شان زخی شدند. اما او اکنون می‌گوید که شش ماه است که از شبرغان به مزار شریف آمده و در آنجا زندگی می‌کند.

قیصاری به حکومت: اجازه بدهید علیه طالبان وارد جنگ شوم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد