قیمت-اعدام-انس-حقانی؛-مرگ-خانواده-گروگان-آمریکایی-کانادایی-است

شبکه تروریستی حقانی با نشر ویدیویی گفته است که اگر انس حقانی از زندان افغانستان رها نشود، خانواده گروگان گرفته شده آمریکایی- کانادایی توسط این گروه کشته میشوند.

به گزارش افغان خبر: به تازگی دادگاه ابتدایه افغانستان حکم اعدام انس حقانی برادر سراج الدین حقانی سرکرده گروه تروریستی حقانی را صادر کرده است. اما بعد از منتشر شدن خبر حکم اعدام انس حقانی، ویدیویی از آدرس شبکه حقانی به نشر رسیده و خواستار آزادی او شده است.

در این ویدیو یک زن آمریکایی با شوهر کانادایی اش دیده میشود که ظاهرا قیمت اعدام انس حقانی انتخاب شده اند و در صورت آزاد نشدن برادر سراج الدین حقانی این خانواده کشته میشوند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که صحت این ویدیو را بررسی میکند.

«کتلان کولمن» گروگان زن آمریکایی و شوهر کانادیی‌اش «جوشا بویلی» چهار سال قبل بعد از وارد شدن به افغانستان در مناطق مرزی افغانتسان- پاکستان ناپدید شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضیعت این زوج ابراز نگرانی کرده و گفته است: ما روند آزادی فوری آنها را بر اساس اصول بشر دوستانه تسریع بخشیده‌ایم.

ای.بی.سی نیوز در گفت‌وگو با پدر و مادر کولمن اعلام کرد: کولمن زمانی که ناپدید شد حامله بود و در مدتی که در اسارت بسر می برده دو فرزندش نیز متولد شده‌اند.

در ویدیوی منتشر شده این زوج آمریکایی کانادایی می‌گویند: اگر دولت افغانستان زندانیان گروه حقانی را اعدام کند، آنها ما و فرزندان‌مان را خواهند کشت.

آنها اظهار داشتند: ما از دولت آمریکا می‌خواهیم تا قبل از اینکه زندانیان شبکه حقانی توسط دولت افغانستان اعدام شوند این کشور را وادار کند تا سیاست‌های خود را در این باره تغییر دهد.

قیمت اعدام انس حقانی؛ مرگ خانواده گروگان آمریکایی-کانادایی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد