لانه-های-تروریزم-در-جنوب-آسیا-باید-نابود-شوند

جنرال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در جریان سفرش به کابل گفت که ما در تامین صلح و ثبات در افغانستان متعهد هستیم و لانه های تروریستان در منطقه جنوب آسیا باید نابود شوند.

به گزارش افغان نیوز: وزیر دفاع امریکا که در یک نشست خبری در کابل حضور یافته بود افزود که استراتیژی جدید امریکا در منطقه فضای اعتماد را ایجاد می نماید. وی همچنان حمایت خود را از اصلاحات در بخش های مختلف حکومت و پلان چهار سالۀ امنیتی اعلام کرد. وی گفت که هدف استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا تامین صلح پایدار در افغانستان و ایجاد زمینه برای آن است.

 جمیز متیس خطاب به رئیس جمهور گفت که رهبری جدی شما نشان داد که برای پیشرفت افغانستان متعهد هستید. وی افزود که افغانستان، انتقال صلح آمیز قدرت را تجربه کرد و با وجود مشکلات، مردم افغانستان دستآوردهای بزرگی داشته اند.

 وزیر دفاع امریکا از تلاش های حکومت وحدت ملی در راستای مبارزه با فساد و آوردن اصلاحات ستایش نموده، گفت که انتظار می‌رود تا روند اصلاحات همچنان گسترش یابد. وی تعهد همکاری دوامدار امریکا را برای تأمین ثبات و پیشرفت افغانستان نیز اعلام کرد.

 جمیز متیس به دولت و مردم افغانستان اطمینان داد که افغانستان دیگر پناهگاه امن برای تروریزم نخواهد بود و نیروهای امریکایی در چوکات ناتو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در زمینه آموزش، مشورت دهی و تجهیز، همکاری خواهند کرد. وی از شجاعت و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم ستایش نمود.

 وزیر دفاع امریکا گفت که ایالات متحدۀ امریکا از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغانها استقبال و حمایت می‌کند و باید طالبان بدانند که از طریق جنگ موفق نمی شوند، اگر راه صلح را اختیار کنند، برای شان بهتر است

لانه های تروریزم در جنوب آسیا باید نابود شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد