لجبازی-را-کنار-بگذارید،-طالبان-سوء-استفاده-می‌کنند

شماری از فعالان مدنی با ابراز نگرانی از بحران‌های سیاسی و کرونایی می‌گویند که جنگجویان گروه طالبان تلاش دارند تا با راه اندازی حملات تروریستی و تلفات سنگین نیروهای امنیتی و افراد بی گناه، مذاکرات بین الافغانی را به بن بست خطرناکی مواجه کنند.

به گزارش افغان نیوز: وامل ساحل یکی از فعالان جامعه مدنی دیروزشنبه( 20، ثور ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی به تنهایی نمی توانند از حملات تروریستی در کشور جلوگیری کنند، شهروندان نیز باید با آنان همکاری داشته باشند.

وی افزود: سیاسیون کشور باید هرچه زود‌تر به بحران انتخابات خاتمه دهند، زیرا هراس افگنان طالب از فرصت پیش آمده استفاده کرده و هر روز تلفات سنگینی را بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وارد می کنند.

آقای ساحل بیان کرد، «بحران پیش آمده به خیر و سلامت ملت نبوده و نباید آب را به آسیاب دشمن ریخت و ملت را نسبت به پروسه صلح بی باور ساخت. بنابراین، ما نخواهیم گذاشت که کشور باردیگر به بحران برود و مردم مظلوم نادیده گرفته شود.»

او گفت: مردم از یک طرف با ویروس کووید – 19 دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر زندگی شان در معرض تهدید کرونای سیاسی قرار دارد، زیرا اکثر ناهنجاری های پیش آمده در کشور از سوی سیاسیون دامن زده شده و در نتیجه جز تشدید بحران چیزی درپی نخواهد داشت.»

در همین حال، راحله جعفری یکی دیگر از فعالان مدنی گفت: « از بحران پیش آمده باید به صورت جدی جلوگیری گردد و بیشتر از این نباید نیروهای امنیتی کشور تلفات سنگینی را متحمل شوند.

وی گفت: با آنکه تامین امنیت شهروندان، مسوولیت نیروهای امنیتی و دفاعی می‌باشد؛ اما آنان به تنهایی قادر به این امر نیستند. بنابراین، همکاری با این قشری از جامعه، وجیبه ملی و میهنی تمام شهروندان شمرده می‌شود.

خانم جعفری تصریح کرد؛ ما نهاد های جامعه مدنی و شهروندان کابل ضمن حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از آنها می‌خواهیم تا تلاش های بیشتری در قسمت تامین امنیت شهروندان را روی دست گیرند.

وی در اخیر از تمام شهروندان خواست تا در قسمت همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از هیچ گونه تلاش دریغ نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و تروریستی باید به شماره 1919 ریاست عمومی امنیت ملی کشور به تماس شوند.

این در حالی است که جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی شب (شنبه، ۲۰ ثور) در تویتی نوشت که تلفات غیرنظامیان در نتیجه‌ی حملات گروه طالبان در جریان هفته‌ی دوم ماه مبارک رمضان در مقایسه به یک هفته پیش از آن، ۳۳ درصد افزایش یافته است.

لجبازی را کنار بگذارید، طالبان سوء استفاده می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد