لحظات-سرنوشت‌ساز-گفتگوهای-صلح-در-نشست-قطر

گزارش های می رسانند که لحظه سرنوشت‌ساز در نشست قطر در راه است و نمایندگان امریکا و طالبان حس امیدواری و توقع واقعی از یکدیگر دارند.

به گزارش افغان نیوز: یک مقام ارشد امریکایی این مطلب را به‌شرط افشا نشدن هویت‌اش به خبرگزاری رویترز گفته‌است.

در همین حال، روزنامه نیویارک‌تایمز امریکا نیز گزارش داده که روز نخست گفتگوها میان امریکا و طالبان به‌خوبی گذشته‌است.

بربنیاد گزارش این رسانه، این گفتگوها در باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجۀ قطر تا ساعت ۹:۳۰ شب گذشته ادامه یافته‌است.

مقام‌های امریکایی و طالبان روز شنبه پیش از آغاز گفتگوها گفته‌بودند که در تلاش تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تضمین‌گرفتن از طالبان مبنی بر استفاده‌نشدن از خاک این کشور علیه امریکا و متحدان‌اش هستند.

هفته گذشته مایک پمپئو؛ وزیر خارجه امریکا در سفرش به کابل گفته‌بود که امیدوار است که توافق صلح با طالبان پیش از اول ماه سپتامبر امضا شود.

این درحالی است که در نشست قطر، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در رأس هیأت امریکایی و ملا عبدالغنی برادر در رأس هیأت طالبان قرار دارند.
از سوی دیگر حضرت علی عضوی پارلمان کشور میگوید: مردم افغانستان از هر روند که افغانستان را به صلح نزدیک کند استقبال می‌کنند و انتظار مردم از گفتگو کنندگان صلح در دوحه پایتخت قطر این است که برای ختم جنگ دایمی در افغانستان تلاش کنند تا فردا این کشور شاهد جنگ و ناامنی دیگر نباشند.
او گفت: نشست‌های متعدد پیرامون صلح در کشورهای مختلف برگزار میشوند که مردم افغانستان امیدوار اند این نشست ها در نهایت منجر به صلح گردد و دور هفتم گفتگوی میان امریکا و طالبان نیز امیدواری به صلح را افزایش داده است.
حضرت علی بیان داشت: در پشت پرده احتمال دارد که گفتگوی صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان نتیجه داده باشد اما روی جزئیات هنوز توافق صورت نگرفته است و احتمالا توافق خواهد شد.
این نماینده مردم تاکید کرد: باید صلح دائمی در افغانستان تحقق پیدا کند و نباید بعد از صلح با گروه طالبان گروه های دیگر در این کشور سر بلند نکنند و ناامنی را دامن بزنند ماننده گروه داعش.

لحظات سرنوشت‌ساز گفتگوهای صلح در نشست قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد