لغمان-از-ولایت-درجه-سوم-به-درجه-دوم-ارتقا-کرد

رئیس جمهورغنی در جریان سفرش به ولایت لغمان، ارتقای این ولایت را از درجه سوم به درجه دوم منظور کرد و به اداره ارگان های محل دستور داد، تا پس از این امتیاز های ولایت درجه دوم به لغمانیان در نظر گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی روز گذشته به ولایت لغمان سفر کرده و با بزرگان، اعضای شورای ولایتی و مسولین حکومتی این ولایت دیدار کرده است.

بزرگان قومی این ولایت، در صحبت های شان خواستار ارتقای ولایت لغمان از درجه سوم به درجه دوم، انتخاب یک نماینده در مشرانوجرگه از ولایت لغمان، ازدیاد واحدهای اداری، اعمار بند کله‌گوش، توسعه سرک مهترلام- سرخکان، توجه به معارف و تحصیلات عالی و ایجاد پوهنځی های طب و حقوق در پوهنتون ولایت لغمان شدند.

رئیس جمهور خواست مردم را مبنی بر ارتقای ولایت لغمان از درجه سوم به درجه دوم بجا خوانده، گفت که این خواست شما منظور است و به رئیس ادارۀ ارگان های محل هدایت داد که تمام مراحل ارتقای ولایت لغمان از درجه سوم به درجه دوم را انجام دهد و بعد از آن، امتیازات ولایت درجه دوم به آن داده شود.

رئیس جمهور در رابطه به ازدیاد واحدهای اداری ولایت لغمان گفت که در این عرصه باید بررسی صورت گیرد برای ازدیاد آن اصول و مقررات موجود است که بر اساس آن اقدام می گردد. وی افزود که بررسی ها بخاطر احداث سرک ها ادامه دارد و پروژه برق آفتابی برای لغمان در نظر گرفته شده است و بخاطر اعمار میدان هوایی با یک کمپنی صحبت شده است که امکانات آن را مورد سنجش قرار دهد.

آقای غنی گفت که هر ولایتی که بودجه خود را به گونۀ درست مصرف کند، مورد تقدیر قرار می گیرد و با این کار یک رقابت مثبت میان ولایات به میان می آید.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور، در سفرش به شهر مهترلام ولایت لغمان، شفاخانه۱۰۰بستر را افتتاح کرد، با قطع نوار و بلند کردن بیرق کشور، ساختمان جدید این ولایت را نیز به بهره برداری سپرد.

رئیس جمهور غنی ضمن  افتتاح  پروژه های تکمیل شده به ارزش۷۶۳ میلیون افغانی، سنگ تهداب یک تعداد از پروژه های دیگر را به ارزش یک میلیارد و۲۷۱ میلیون افغانی در آن ولایت گذاشت.

وی افزود که اکنون که شفاخانۀ صد بستر افتتاح گردید، کارهای وزیر و معین وزارت صحت عامه بیشتر می گرد، زیرا این شفاخانه نیاز به داکتران، امکانات و خدمات دارد، همان گونه که ساختمان جدید ولایت لغمان اعمار شد، اکنون به مراقبت و حفاظت نیاز دارد و باید از تمام این تاسیسات برای منفعت مردم استفاده صورت گیرد.

 

لغمان از ولایت درجه سوم به درجه دوم ارتقا کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد