لغمانی-بار-دیگر-در-لوای-قول-اردوی-شاهین-والی-فاریاب-معرفی-شد

پس از اعتراض‌های شهروندان فاریاب مبنی بر معرفی شدن والی جدید این ولایت، اداره مستقل ارگان‌های محل می‌گوید که محمد داوود لغمانی با حضور مقام‌های نظامی و غیر نظامی به حیث والی تازه فاریاب معرفی و به کارش آغاز کرده است.  

به گزارش افغان نیوز: نرگس مومند، سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محل امروز( دوشنبه، 27 ثور) در تویتی خود گفته است که محمد داوود، لغمانی بادمداد امروز با حضور صبغت‌الله غزنوی، معین شهرداری‌های این اداره، مقام‌های نظامی و غیرنظامی و رییس شورای ولایت فاریاب، به‌حیث والی جدید فاریاب معرفی و به کارش آغاز کرده است.

اما؛ یک منبع معتبر تایید می‌کند که محمدداوود لغمانی از سوی مسوولان دولتی امروز در مقر لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در حومه‌ی شهر میمنه به‌عنوان والی فاریاب معرفی شده است.

این منبع که نخواست نامی از او برده شود، به رسانه‌ها گفته است که معترضان در داخل صحن ولایت چادر برپا کرده و دروازه‌ی مقام ولایت را نیز بسته کرده‌اند. او تاکید می‌کند که جاده‌های منتهی به ساختمان ولایت فاریاب نیز از سوی معترضان مسدود شده است.

بااین حال، شهروندان و معترضان فاریابی که بیشتر آنان هواداران مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان اند، با معرفی محمدداوود لغمانی به‌عنوان والی فاریاب مخالفت اند و چند روز است که در برابر ساختمان این ولایت حرکت اعترضی برپا کرده و مانع کار محمد داوود لغمانی، والی معرفی شده این ولایت شدند.

معترضان فاریابی می‌گویند که لغمانی با جغرافیایی ولایت فاریاب آشنایی ندارد و از خواست مارشال دوستم مبنی بر این که والی فاریاب باید از شهروندان این ولایت باشد، پشتبانی می‌کنند. معترضان بر انتخابی شدن والی‌ ولایت‌ها و مسوولان محلی تاکید دارند.

اعتراض‌های شهروندان فاریاب پس از آن شدت گرفت که اداره مستقل ارگان‌های محل در سوم همین ماه محمد داوود لغمانی را بر بنیاد پیشنهاد این اداره و منظوری رییس جمهور غنی والی تازه‌ی ولایت فاریاب تعین کرد.

لغمانی بار دیگر در لوای قول اردوی شاهین والی فاریاب معرفی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد