لغو-خدمات-کنسولی-نمایندگی‌های-افغانستان-واکنش‌برانگیز-شد

لغو خدمات کنسولی نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در چندین کشور اروپایی، کانادا و آسترالیا از طرف امارت اسلامی واکنش برخی از این نمایندگی‌ها را برانگیخته است.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در آسترالیا، بریتانیا، بلجیم، تاجیکستان، برازیل و برخی دیگر از کشورها به تصمیم وزارت خارجه امارت اسلامی مبنی بر ابطال خدمات کنسولی در این کشورها، واکنش نشان داده‌اند.
این نمایندگی‌ها در اعلامیه‌های جداگانه تاکید کرده اند که متوقف‌شدن ارایه خدمات کنسولی در این کشورها شهروندان مهاجر افغان را با چالش مواجه می‌کند.
نمایند‌گی افغانستان در آسترالیا نوشته است که این تصمیم امارت اسلامی برای مهاجران افغان که به دلایل مختلف در خارج زندگی می‌کنند، مشکل ایجاد می‌کند.
در بخشی از اعلامیه نمایند‌گی افغانستان در بریتانیا آمده است: «ما به حمایت از حقوق و منافع مشترک شهروندان افغانستان در خارج از کشور پایبند هستیم و از تمام امکانات و منابع خود برای ارایه بهترین خدمات ممکن استفاده می‌کنیم.»
سفارت افغانستان در بلجیم نیز در واکنش به این تصمیم حکومت سرپرست از ادامه خدمات کنسولی در تمان نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بلجیم و اتحادیه اروپا خبر داده است.
در همین حال «عزیز معراج» دیپلومات پیشین به رسانه‌ها گفته است آن‌عده نمایندگی‌های افغانستان که از وزارت خارجه امارت اسلامی اطاعت نمی‌کنند دیگر کارشان به پایان رسیده و اعتبار حقوقی ندارند و کشورهای میزبان باید مسوولیت آن سفارت‌ها را به حکومت فعلی تحویل دهند.
گفتنی است که وزارت خارجه امارت اسلامی روز سه‌شنبه (9 اسد) اعلام کرد که پس از این، ارایه خدمات کنسولی توسط نمایندگی‌های افغانستان در کشورهای انگلستان، بلجیم، شهرهای بن و برلین آلمان، سویس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، پولند، سویدن، ناروی کانادا و آسترالیا اعتبار ندارد.

لغو خدمات کنسولی نمایندگی‌های افغانستان واکنش‌برانگیز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد