لغو-نشست-قطر-خشم-خلیل‌زاد-و-کرزی-را-برانگیخت

طالبان، خلیل‌زاد و کرزی لغو نشست بین‌الافغانی قطر را تاسف‌بار خوانده و حکومت افغانستان به سبوتاژ روند صلح متهم کردند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری شام پنجشنبه (29 حمل) به دلیل اینکه حکومت قطر فهرست اشتراک کنندگان در نشست بین‌الافغانی را نپذیرفته است، این نشست را لغو اعلام کرد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است: "پس از آن که تمام آمادگی‌های رفتن هیات تکمیل گردید، با تعجب باید گفت که یک فهرست جدید از قطر که شمولیت متوازن مردم افغانستان در آن مراعات نشده و به معنای بی احترامی به اراده ملی مردم افغانستان بود، مواصلت کرد که این عملکرد مورد قبول مردم افغانستان نیست."

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در تویترش تأخیر در برگزاری نشست دوحه را تأسف‌بار گفته است و از تمامی طرف‌ها خواسته تا درباره یک فهرست همه‌شمول برای نشست بین‌الافغانی به یک اجماع برسند.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین نیز گفته که مردم افغانستان به‌زودترین فرصت در نشست بین‌الافغانی برای آوردن صلح گام‌های استوارتری خواهند برداشت. قرار بود پس از نشست دوحه، در میانه‌های ماه می میلادی نشستی بین‌الافغانی دیگر در سمرقند برگزار شود.

این درحالی است که قرار بود روز پنجشنبه هیات 250 نفری دولت برای اشتراک در نشست دوحه، عازم قطر شود اما نخست خبرهایی از تاخیر در پرواز و بعدا لغو نشست منتشر شد.

لغو نشست قطر خشم خلیل‌زاد و کرزی را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد