لوی-جرگه-عنعنوی-باید-برگزار-شود

انجمن والیان افغانستان می گوید که لوی جرگه قانون اساسی در شرائیط کنونی کشور کارساز نبوده و باید لوی جرگه عنعنوی برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالجبار تقوا، رئیس انجمن والیان افغانستان امروز پنجشنبه (2 – قوس) در کنفرانس خبری درکابل گفت:« لوی جرگه قانون اساسی کارساز نبوده و چتری برای حضور شخصیت های ملی، سیاسی و مخالفان دولت شده نمی توانند اما باید لوی جرگه عنعنوی برگزار شود تا همه شخصیت های حقوقی و مخالفان دولت حضور یافته بتوانند».

آقای تقوا افزود، حکومت وحدت ملی از آغاز روی کار آمدن شان تا اکنون به اساس توافقنامه شان عمل نکرده و راه شان غیر قانونی و نا مشروع است.

وی علاوه نمود، نا مشروع بودن و عملکرد خلاف قانون سران حکومت وحدت ملی سبب شده است تا مهاجرت ها افزایش یابد و جوانان و سرمایه گذاران ملی کشور فرار نمایند.

وی گفت، شمارزیادی از سرمایه گذاران به دلایل نا امنی و غیر قانونی حرکت کردن حکومت، سرمایه های شان را به خارج از کشور انتقال داده اند. وی همچنان گفت، حدود 50 درصد از مناطق کشور بدست مخالفان دولت می باشد.

رئیس انجمن والیان افغانستان همچنان می گوید که هدف مردم، مشروعیت بخشیدن به نظام بوده و خواهان صلح سراسری و ثبات درکشور به اساس تصامیم مشترک شخصیت های حقوقی، سیاسی، ملی با حضور مخالفان دولت است.

وی تاکید ورزیده است که تصامیم عاجلانه برای برکناری بعضی از شخیصت های حقوقی و سیاسی به نفع دولت و مردم افغانستان نیست و حکومت باید به اراده مردم تسلیم شود.

قابل ذکر است که انجمن والیان افغانستان، برگزاری لوی جرگه قانون اساسی را برای برقرار صلح درکشور و تامین امنیت شهروندان خصوصا تجاران کشور، کارساز ندانسته و خواهان لوی جرگه عنعنوی شده است.

این درحالی است که شمارزیادی ازمردم، شخصیت های سیاسی، حقوقی و نهادهای مدنی از رویکرد حکومت وحدت ملی شاکی بوده و اظهار می دارند که حکومت وحدت ملی به اساس توافقنامه سیاسی شان عمل نتوانسته اند.

لوی جرگه عنعنوی باید برگزار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد