ما-با-اجماع-ملی-به-دنبال-صلح-هستیم-مداخلات-پاکستان-در-امور-افغانستان-قابل-قبول-نیست

شورای عالی صلح در پیوند به اظهارات اخیر نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در مورد برقراری صلح در افغانستان؛ بیان داشت که ما با راه اندازی اجماع ملی در تلاش صلح هستیم و پاکستان نباید در امور داخلی کشورمان مداخله کند.

به گزارش افغان خبر: مشاهد حسین رئیس کمیته‌ی دفاعی سنا و نماینده‌ی ویژه  نخست وزیر پاکستان در امور کشمیر در نشستی در رابطه با روابط پاکستان با چین، هند و افغانستان به میزبانی مرکز مطالعاتی «استیمپسون» در آمریکا اظهار داشته که صلح کابل در کشمیر نهفته است.

او افزوده که آمریکا نمتواند صلح را تقسیم بندی کرده و یک بخش آنرا انتخاب کند، تا کشمیر در آتش جنگ میسوزد در کابل نیز صلح برقرار نمیشود.

بر اساس گفته های او، باید صلح در کشمیر برقرار شود، تا جنگ در افغانستان خاتمه یابد، اما در روز های اخیر تنش ها در مناطق مرزی پاکستان و هند در کشمیر بیشتر گردیده است.

عبدالخبیر اوچقون معاون شورای عالی صلح افغانستان در پیوند به گفته های این مقام پاکستانی ابراز داشته که نباید پاکستان مسایل کشمیر را با مسئله افغانستان گره بزند.

وی به رادیو آزادی بیان کرد؛ پاکستان در تلاش مداخله در امور داخلی افغانستان است.

آقای اوچقون تصریح کرد :" اگر اظهارات نماینده خاص پاکستان در امور کشمیر به این معنا باشد که آنان مداخله‌ ‌خود در افغانستان را با امنیت کشمیر گره بزنند در واقع آنها به دنبال یک عمق ستراتیژیک در افغانستان هستند که برای این کشور و مردم قابل قبول نیست".

معاون شورای عالی صلح اظهار داشت که این شورا با کمک دولت افغانستان و جامعه جهانی در تلاش ایجاد اجماع ملی است تا از این طریق افغانستان به صلح و ثبات برسد.

وی تصریح میکند، دولت های که مانع صلح افغانستان هستند باید بدانند که در انزوای بیشتر قرار خواهند گرفت و جامعه جهانی خواستار صلح در افغانستان است که این امر کمک بزرگ در عرصه دستیابی به ختم جنگ در کشور خوانده میشود.

ما با اجماع ملی به دنبال صلح هستیم/ مداخلات پاکستان در امور افغانستان قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد