ما-طرفدار-حکومت-موقت-نیستیم

شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ کشور می‌گویند عمر حکومت وحدت ملی در ماه جوزا پیش رو به پایان می رسد و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری طرح را ارائه خواهند کرد اما حکومت موقت در این طرح وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز با نشر یک اعلامیه مشترک گفتند که به اساس حکم قانون اساسی کشور عمر حکومت کنونی در اول جوزای سال روان به پایان میرسد و ادامه کار حکومت موجود از آن تاریخ به بعد مشروعیت سیاسی؛ حقوقی؛ قانونی و مصلحتی ندارد.
انان گفتند: "ما نامزدان به زودی طرح بدیل برای بس از اول جوزا را تهیه و برای مردم افغانستان و جامعه جهانی پیش کش می کنیم و عملی شدن آن را مطالبه خواهیم کرد."
این نامزدان تاکید کردند: تا اکنون نامزدان انتخابات ریاست جمهوری روی حکومت موقت برای بعد از اول جوزا توافق نکرده اند و اظهارات و شایعاتی اخیر مبنی برتوافق میان  نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تشکیل حکومت موقت؛ نادرست بوده است و موضع انان نیست.
انان گفته اند: "تا اکنون طرفدار شکلگیری حکومت موقت نیستیم اما ادامه کار یک حکومت غیر قانونی  و غیر مشروع را نیز نمی خواهیم. بنابراین به به زودی طرح بدیل مان برای بعد از اول جوزای سال روان را با جزیات کامل آن یک کنفرانس خبری ارایه می کنیم."
جمعی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸
احمدولی مسعود؛ رحمت الله نبیل؛ عنایت الله حفیظ؛ غلام فاروق نجرابی؛ فرامرز تمنا؛ محمد حکیم تورسن؛ محمد ابراهیم الکوزی؛ محمد شهاب حکیمی؛ محمد حنیف اتمر؛ نورالحق علومی؛ نور الرحمن لیوال

ما طرفدار حکومت موقت نیستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد