ما-نگران-کشتار-افراد-ملکی-در-سرپل-هستیم

زیمرمن، نماینده غیر نظامی ناتو در افغانستان از قتل عام شدن ده ها زن، مرد و کودک و گروگان گرفتن خانواده ها در ولایت سرپل ابراز نگرانی کرد.

به گزارش افغان نیوز: آقای زیمرمن گفته است که فاجعه ی بشری در ولایت سرپل مایه تآسف بوده و با ادامه یافتن چنین خشونت ها، افغانستان شاهد یک پیشرفت نخواهد بود.

وی افزود، برای آوردن صلح و ثبات و منع خشونت در افغانستان، ناتو با قوت تمام در کنار مردم افغانستان ایستادگی خواهد کرد.

سخنگوی والی سرپل گفته است که هنوز هیج نیرویی در این ولایت نرسیده است که به فریاد مردم برسند در حالیکه ما بطور مکرر در خواست کمک نموده ایم.

به گفته ی آقای امانی، گروه طالبان و داعش پس از ورود به منطقه میرزا اولنگ غیر نظامیان را بگونه ی وحشیانه کشتند، از بریدن سر گرفته تا انداختن از کوه ها و بستن به گلوله

سخنگوی والی سرپل افزود، شماری از خانواده ها هنوز به صورت اسیر در چنگ شورشیان هستند. وی میگوید با وجود تقاضا های مکرر از دولت برای فرستادن نیروهای تازه نفس، تاحال هیچ نیرویی برای کمک نرسیده است و نیروهای امنیتی بعد از 48 ساعت درگیری به شکست مواجه شدند و چهار تن شان زخم برداشتند و از منطقه بیرون شدند.

به گفته ی آقایی امانی، این ستیزه جویان وابسته به گروه های طالبان و داعش از افغانستان بودند و بیشتر شان افراد محلی از ولایات چون فاریاب، بادغیس، غور و جوزجان بودند و از موجودیت ستیزه جویان خارجی خبری دقیق در دست نیست.

ما نگران کشتار افراد ملکی در سرپل هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد