ما-همه-به-فساد-اداری-متهم-هستیم

رییس اجراییه کشور اعتراف کرده میگوید: هیچ عملی دور از چشم مردم افغانستان نیست و همه‌ی ما به فساد اداری متهم هستیم.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز دوشنبه (۱۵ سنبله) در جلسه شورای وزیران اعتراف کرد که همه ارگان های دولتی در این دو سال به فساد اداریگرفتار اند و این امراز چشم مردم پنهان نیست. اما راهکار اساسی جهت رفع نواقض، مبارزه جدی علیه فساد در سه سال  آینده حکومت خواهد بود.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که اگر ما فساد را از بین نبریم فساد ما را از بین خواهد برد.

او همچنان خواستار منافع ملی از سوی وزیران و تمامی مسٔولان حکومتی شد و گفت: وزرا باید در راستای رفع چالش های حکومت با دولت همکار باشند و صادقانه بدون روابط سیاسی و قومی تمامی مشکلات به جا مانده و حل نشده دو سال گذشته  را جبران نمایند.

آقای داکتر عبدالله اظهار داشت:"اگر همه با هم برای نابودی فساد اداری کار نکنیم حتی یک قدم هم برای ادامه کار و دوام حکومت به پیش گذاشته نمی توانیم".

وی تاکید می کند که بیکاری، مشکلات برگشت مهاجران، ناامنی،جرم، خشونت و صحت ازمشکلاتی اند که مسٔولیت تمام ارگان های مربوطه است تا زمینه حل آن را فراهم نمایند.

رییس اجراییه خاطر نشان ساخت؛ حدود ۴۰ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می کنند و سطح بیکاری افزایش یافته است و مشکلات در عرصه صحت به مراتب بالا رفته که تعهد ۱۰۰ درصدی برای مبارزه با این مشکلات به مردم باید بدهیم.

با این وجود مبارزه جدی علیه فساد اداری یکی از تعهدات حکومت وحدت ملی برای جامعه جهانی است تا با عملی شدن این تعهد افغانستان در کنفرانس بروکسل بتواند نظر کشور های کمک کننده را به خود جلب نماید.

ما همه به فساد اداری متهم هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد