مار-در-آستین-حکومت

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که عده‌ای به عنوان مار داخل آستین دست به خیانت زدند و یا به عنوان جاده صاف کن‌های گروه طالبان، امر سکوت و تسلیمی می‌دهند و به تضعیف روحیه مردم می‌پردازند.

به گزارش افغان نیوز؛ سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در صفحه فیسبوکش نوشته است که گروه طالبان در خیال تصرف همه افغانستان و تسلط بر مناطق از طریق جنگ و تغلب است؛ اما در کنار نیروهای امنیتی، مردم هم تصمیم گرفته اند که در مقابل این تهاجمات وحشیانه، برای دفاع از سرزمین و حریم عزت خود به طور همه جانبه مقاومت کنند. 

به باور وی؛ اولین اصل حیاتی و سرنوشت ساز، حفظ همبستگی ملی در سطح کشور و حفظ وحدت و همدلی مردم در هر ولایت و در هر ولسوالی است.

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که اگر مردم یک منطقه بین خود متحد و هماهنگ باشند، طالبان به هیچ صورت نمی‌توانند در آن منطقه رخنه ایجاد کنند و یا مسلط شوند. 

بنابراین، مردم نباید اجازه دهند که کسی و یا گروهی به هر نام و عنوانی، باعث نفاق و شقاق شوند و یا اختلافات درونی حزبی و قومی و قبیله ای را دامن بزنند و نیروهای مردمی را مصروف رقابت‌های محلی و کشمکش ها و اختلافات فرعی بسازند و از هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل مهاجمان طالب باز دارند.

آقای دانش افزوده،‌ رویدادهای اخیر در ولایات مختلف نشان داد که عده ای به عنوان مار داخل آستین دست به خیانت زدند و یا به عنوان جاده صاف کن های گروه مهاجم طالبان، امر سکوت و تسلیم می‌دادند و به تضعیف روحیه مردم می پرداختند و تبلیغ می‌کردند که طالبان حتما آمدنی است و دولت از مردم حمایت نمی کند و هر نوع مقاومت بیهوده است و باید مردم تسلیم شوند. 

دانش تصریح کرده که این افراد آگاهانه یا ناآگاهانه به سرنوشت ملت و مردم خود خیانت می‌کنند و نمی‌دانند که طالبان در صورت تسلط بر یک منطقه بر هیچ کسی رحم نخواهند کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری گفته،‌خوشبختانه مردم متوجه حقایق و واقعیت ها هستند و منافع واقعی خود را درست درک می کنند و به همین دلیل بر هیاهوی بلندگوهای طالبان و زهرپاشی های آنان جواب منفی دادند و در شمال و جنوب و شرق و غرب کشور و مخصوصا در بامیان و دایکندی و غور و غزنی و قندهار و مناطق دیگر متحدانه صدای مقاومت بلند کردند و به افشای توطئه ها و دسایس طالبان پرداختند و ولسوالی های زیادی را دوباره از لوث وجود طالبان آزاد ساختند.

این درحالی است که راس ویلسن، سرپرست سفارت امریکا در کابل می‌گوید که شهروندان افغانستان همه‌روزه، دچار مرگ و ویرانی بیش‌تر می‌شوند و ممکن است با ادامه‌ی این وضعیت، تلاش‌های خیرخواهانه در میز گفت‌وگوها، متوقف شود.

مار در آستین حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد