ماشین-کشتار-با-اهداف-خاص-به-راه-افتاده-است

معاون دوم ریاست جمهوری در واکنش به حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل می‌گوید: این حمله در نوع خود شبیه حملات خونین سال‌های گذشته بود و اکنون به نظر می رسد که ماشین کشتار با اهداف خاص به راه افتاده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه مطبوعاتی سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری آمده است که در حمله انتحاری تروریستان بر مرکز آموزشی کوثر دانش در غرب کابل متاسفانه تعداد زیادی از دانش آموزان معصوم به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزوده است که این رویداد غم انگیز و حمله وحشیانه بر یک مرکز آموزشی، مصداق بارز جنایت علیه بشریت و مغایر با تمام قواعد بین المللی و یک اقدام سازماندهی شده برای ایجاد ترس و وحشت از یکسو و دشمنی آشکار با دانایی و آگاهی از سوی دیگر است.

آقای دانش تصریح کرده است که این حمله در نوع خود شبیه حملات خونینی بود که سالهای گذشته با هدف قراردادن مراکز آموزشی، اماکن عمومی، مساجد و مراکز دینی در غرب کابل بی شمار قربانی گرفت. اکنون به نظر می رسد که ماشین کشتار با اهداف خاص به راه افتاده است و از مردم بی گناه قربانی می گیرد.

به گفته دانش؛ کشتار در غور و هلمند و اکنون در کابل نشانه هایی از حملات تروریستی هدفمند هستند. بنابراین از همه مردم افغانستان می خواهم که ضمن حفظ وحدت و یک پارچگی خود در برابر دشمن قسم خورده و خون خوار بسیج شوند و آمادگی روزهای سخت و دشوار را در راه مبارزه با تروریست ها و حامیان شان بگیرند.

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید: این حادثه دلخراش نشان داد که متاسفانه طالبان به صلح باور ندارند و این گروه جنایتکار و تروریست به جای تقویت صلح و نزدیک کردن مواضع، به تخریب آن پرداخته و هر روز علیه مردم افغانستان اقدامات تروریستی و جنایتکارانه انجام می دهد.

دانش از ایالات متحده و سازمان ملل متحد خواسته که در باره گروه طالبان تجدید نظر کرده و مطابق تعهدات این گروه، جلو وحشی گری های آن و جلو کشتار بی رحمانه مردم افغانستان را بگیرند.

آقای دانش می‌گوید: با توجه به نوع حمله و هدف آن که یک مرکز آموزشی متعلق به مردم هزاره و شیعه بوده است احتمال تکرار چنین جنایتی در غرب کابل وجود دارد. این حمله صرفا به دلایل مذهبی و فرقه ای صورت گرفته است. وگرنه هیچ دلیل دیگری برای حمله بر یک مرکز آموزشی وجود ندارد. به همین خاطر از نهادهای امنیتی جدا می خواهم که برای حفاظت از مناطق غرب کابل و مردم آن تدابیر جدی تر و موثرتری اتخاذ کنند.

سرور دانش هم چنین از نهادهای مسئول و مرتبط با حوادث تلخ تروریستی و نهادهای صحی خواسته که برای رسیدگی به خانواده های قربانیان و زخمیان حادثه از هیچ نوع کوشش و همکاری دریغ نکنند.

این درحالی است که نا وقت روز گذشته، انتحارکننده در حوزه ۱۳ کابل، ساحه پل خشک که می‌خواست داخل مرکز آموزشی کوثر شود، قبل از رسیدن به هدف از سوی محافظین مرکز شناسایی گردید و خودش را داخل کوچه انفجار داد. تا اکنون 30 شهید و بیش 70 زخمی برجا گذاشته است.

ماشین کشتار با اهداف خاص به راه افتاده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد