ماندن-افغانستان-در-جنگ-و-فقر-بستگی-به-نیت-رهبران-آن-دارد

زلمی خلیل‌زاد تأکید می‌کند که رفتن افغانستان به جلو یا ماندن آن در جنگ، فقر و بیماری بسته‌گی به این دارد که طرف‌ها با چه فوریت و نیتی به این اقدامات می‌پردازند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجهی امریکا برای صلح افغانستان شب گذشته (جمعه، 5 ثور) در رشته‌تویتی همچنان نوشته است که ایالات متحده و متحدانش، در حقیقت جامعه جهانی از رهبران افغان می‌خواهند تا کشور و مردم‌شان را در اولویت قرار دهند.

آقای خلیل‌زاد همچنان نوشته است: ناتو نیاز برقراری آتش‌بس برای امور بشری را تکرار کرده تا به مدیریت شیوع ویروس کرونا کمک شود، از طالبان خواستند تا خشونت را کاهش دهند، از حکومت افغانستان خواستند تا بحران سیاسی را پایان بدهند و همچنان از تمام جناح‌ها خواسته که برای رهایی زندانیان سریع‌تر اقدام کنند.

خلیل‌زاد در ادامه نوشته است که به جلورفتن یا گیرماندن افغانستان در جنگ، فقر و مریضی بستگی به این دارد که جناح‌ها با چه فوریت و چه نیتی به این اقدامات می‌پردازند.

این درحالی است که روز گذشته، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در اعلامیه‌ای از طالبان خواسته بود که خشونت‌ها را به‌گونه‌ی فوری کاهش داده و برای مذاکره با دولت افغانستان آماده شوند.

این سازمان از رهبران افغان نیز خواسته بود که تنش‌های سیاسی را حل و برای تشکیل یک حکومت همه‌شمول متهد شوند.

ماندن افغانستان در جنگ و فقر بستگی به نیت رهبران آن دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد