مبارزه-با-افراط‌‌گرایی؛-مصر-به-علمای-افغان-آموزش-ویژه-می‌دهد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور اعلام نمود که دانشگاه الازهر مصر، عالمان دین افغانستان را برای مبارزه با افراط‌گرایی دینی آموزش می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد حج و اوقاف کشور امروز (دوشنبه، هشتم جدی) در یک نشست خبری در کابل گفت: مسوولان دانشگاه الازهر مصر توافق کرده‌اند که آموزش‌های ویژۀ مبارزه با افراطی‌گرایی دینی و تقویت اعتدال را به گونۀ نوبتی در اختیار عالمان دین افغانستان قرار دهند.

آقای حلیمی می‌افزاید که بر اساس این برنامه به تازه‌گی بیش از ۵۰ عالم دین از افغانستان در نخستین برنامۀ آموزشی دانشگاه الازهر اشتراک کرده‌اند. به گفتۀ او، هرچند این برنامه به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به گونۀ آنلاین دایر شده، اما در نوبت‌های بعدی قرار است عالمان دین کشور به مقر دانشگاه الازهر در مصر منتقل شوند.

وزیر حج اوقاف همچنان یادآوری می‌کند که این وزارت با عالمان دین و وزارت‌های حج و اوقاف کشورهای اردن، اوزبیکستان، اندونیزیا و عربستان سعودی روابط نزدیکی برقرار کرده است.

به گفته او، این وزارت در نظر دارد با همۀ کشورها و سازمان‌های اسلامی روابط گسترده‌یی برقرار کند و این کشورها و سازمان‌ها را به همکاری با افغانستان برای پایان جنگ در کشور ترغیب کند.

این در حالی است که اخیراً وزارت خارجه نیز برنامه‌یی را روی دست گرفته که بر اساس آن، عالمان دین کشورهای اسلامی به موضع‌گیری در پیوند به جنگ افغانستان ترغیب می‌شوند.

پیش از این عالمان دین در کشورهای اندونیزیا، پاکستان، عربستان سعودی، فلسطین و بنگله‌دیش نیز جنگ جاری در کشور را ناجایز توصیف کرده‌بودند.

مبارزه با افراط‌‌گرایی؛ مصر به علمای افغان آموزش ویژه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد