مبارزه-مردم-افغانستان-برای-آزادی-در-برابر-ظلم-هنوز-ادامه-دارد

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در پیام تبریکی خویش به مناسبت نود ونهمین سال روز استرداد استقلال افغانستان گفته است که مردم افغانستان در گذشته علیه قدرت های بزرگ مبارزه کرده و اکنون این مبارزه با تروریزم ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: ۹۸ سال پیش، مردم آزادی‌خواه و مبارز افغانستان به رهبری شاه امان الله خان در برابر اشغال‌ و مداخله امپراطوري بريتانياي وقت ایستاد شدند تا اینکه جهان افغانستان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه یی گفته است این روز پُر افتخار و تاریخی را به منظور ارج‌گذاری و پاسداشت از مبارزات آزادی‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم افغانستان و شهدای راه آزادی گرامی‌ می‌داریم.

عبدالله عبدالله در این اعلامیه بیان کرده که مردم افغانستان در طول تاریخ روزهای دشوار و سختی را پشت سر گذاشته؛‌ اما هرگز تابع ظلم، استبداد و بی‌عدالتی نگردیدند و در برابر بیگانه‌گان، متجاوزان و اشغال‌گران ایستاده‌اند و هنوزهم می‌ایستند.

جهاد و مقاومت مردم افغانستان از دیگر دوره‌های درخشان تاریخ افغانستان بوده است که باعث نجات مردم ما و آزادی سایر ملت‌ها گردید.

در این اعلامیه آمده است پس از آن، تروریزم و حامیان جهانی‌شان برای دست یافتن به اهداف ضد انسانی و اسلامی‌شان به این خاک چشم دوخته و هر روز از مردم ما قربانی می‌گیرند. با آن هم، فرزندان مردم افغانستان در خط مقدم با تروریستان می‌جنگند.

در هفته‌های اخیر تروریستان در ولایت‌های جلال‌آباد، فاریاب، بغلان، ارزگان، پکتیا، غزنی و کابل مردم بی‌گناه ما را هدف قرار داده و فاجعهٔ انسانی ببار آورده‌اند. آنها از هر ابزاری برای سلاخی کردن مردم افغانستان استفاده می‌کنند.

بر اساس اعلامیه ، افغانستان در شرایط حساس تاریخی قرار دارد. مبارزه با تروریزم، برگزاری انتخابات پارلمانی، شورا‌های ولسوالی‌ و انتخابات ریاست جمهوری، حفظ دستاوردهای شانزده سالهٔ مردم افغانستان از اولویت‌های حکومت وحدت ملی است.

حکومت وحدت ملی متعهد است که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ را طبق جدول کمیسیون مستقل انتخابات برگزار کند.

اعلامیه افزوده که گروه‌های تروریستی و حامیان‌شان می‌کوشند که تمام دستاوردها و اولویت‌های مردم افغانستان را به چالش بکشند؛ اما همدلی و همنوایی مردم افغانستان می‌تواند که تمام دسیسه‌های دشمن را نابود کند.

مبارزه مردم افغانستان برای آزادی در برابر ظلم هنوز ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد