متقی-افغانستان-به-کمک-اقتصادی-نیاز-دارد-نه-دخالت-سیاسی-

سرپرست وزارت خارجه طالبان از کشورهای جهان خواست که مسایل سیاسی را کنار گذاشته و به کمک‌های بشری شان ادامه دهند تا استقلال افغانستان حفظ شود.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان، امروز سه‌شنبه (۲۳ سنبله) در یک نشست خبری، گفت که کشورهای جهان علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، در زمینه صحت، آموزش، توسعه و سایر زمینه‌ها نیز به افغانستان کمک کنند.

وی از بانک توسعه آسیایی، بانک توسعه اسلامی و کشورهای کمک کننده خواست که به افغانستان کمک‌های توسعه‌ای ارائه کرده و بودجه پروژه‌هایی را که به طور کامل اجرا نشده، تامین کنند.

سرپرست وزارت خارجه طالبان، گفت: وضعیت امنیتی بسیار بهبود یافته، مسیرهای زمینی و پروازهای هوایی ایمن هستند و ما می‌توانیم به نیازمندان به ویژه آواره‌گان کمک کنیم تا به خانه‌های شان بازگردند.

متقی همچنین از کمک بشردوستانه‌ جامعه بین‌المللی به ارزش یک میلیارد دالر به افغانستان استقبال و تصریح کرد که کشور های جهان باید مسایل سیاسی را کنار بگذارند و به کمک‌های بشری خود ادامه دهند.

امیر خان متقی اظهار داشت که افغانستان به یک حکومت واحد و آزاد دست یافته، امید است که کمک‌های کشور‌های خارجی دوام پیدا کند.

آقای متقی وعده سپرد که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا کمک‌ها به صورت شفاف توزیع شود. همچنان پروژه‌های که نیمه تمام مانده کارش دوباره آغاز می‌شود.

این درحالی است که جامعه بین المللی در کنفرانس بین المللی جینوا، بیش از یک میلیارد دالر جهت کمک‌های بشری به مردم افغانستان تعهد نموده است.

متقی: افغانستان به کمک اقتصادی نیاز دارد نه دخالت سیاسی!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد