متقی-افغانستان-تهدید-برای-کشورها-نیست

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در مراسم آزادی بشیر نورزی گفت که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز ( دوشنبه، 28 سنبله) در نشست خبری که پس از رهایی بشیر نورزی دایر شده بود، گفت: حکومت سرپرست به جهان و امریکا ثابت کرده که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

متقی افزود: « زور و جبر نتیجه‌ نمی‌دهد و جهانیان باید با حکومت امارت اسلامی از راه گفتگو مسایل سیاسی و اقتصادی را حل نماید».

او تاکید کرد که امارت اسلامی حاضر است با تمام کشورهای جهان از راه گفتگو پیش برود. متقی افزود که امارت اسلامی با امریکا و دیگر کشورهای جهان این مسئله را بارها در جریان گذشته است.

مولوی امیر خان متقی در مورد رهایی بشیر نورزی گفت: تبادله نورزی با یک شهروند امریکایی ثابت کرد که مذاکره نتیجه‌ای بهتر دارد  و خیلی از مسایل پیچیده را می‌شود از طریق گفتگو حل کرد.

بیشر نورزی بامداد امروز(دوشنبه، 28 سنبله) در میدان هوایی کابل با مارک فری ریچز، انجنیر امریکایی تبادله شد.

متقی گفت که هیات امریکایی به منظور تبادله حاجی بشیر نورزی با مارک فری ریچز که در افغانستان زندانی بود، به میدان هوایی کابل آمده و پس از تبادله او با بشیر نورزی، باز گشتند.
سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست این تبادله را در تاریخ افغانستان بی‌مثال خوانده افزود: این تبادله ثابت ساخت که خیلی از مسایل پیچیده میان امارت اسلامی و امریکایی‌ها از طریق گفتگو حل می‌شود. او ابرازی امیدواری کرد که این تبادله باب جدید از روابط میان امارت اسلامی و امریکا را باز کند.

این در حالی است که بشیر نورزی در سال 2005 در نیویارک امریکا بازداشت و به حبس ابد محکوم شد. او به قاچاق بیش از ۵۰ میلیون دلار هروئین به ایالات متحده متهم شده بود

آژانس افغان نیوز؛ مهدی انصاری

متقی: افغانستان تهدید برای کشورها نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد