متقی-امنیت-مقامات-حکومت-پیشین-تامین-شده-است

وزیر خارجه طالبان با اشاره به اینکه «امیدوارم تمام افغان‌ها به کشور برگردند» تاکید داشت که امارت اسلامی برای تامین امنیت مقام‌های حکومت پیشین متعهد است.

به گزارش افغان نیوز؛ ‏امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در دیدار با شماری از مقام‌های حکومت پیشین و چهرههای سیاسی که تازه به کشور برگشته، گفته که ا.ا.ا برای تامین امنیت آنان متعهد است.

‏حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه در تویتی نوشته که آقای مقتی در این دیدار تاکید ورزیده که افغانستان خانه مشترک همه افغان‌هاست و او امیدوار است که تمام افغان‌ها به کشور برگردند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان، روز گذشته اعلام کرد که در ده ماه گذشته بیش از ۷۰۰ هزار مهاجر افغان دوباره به کشورشان برگشته اند.

اما خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست این وزارت گفت که هنوز هم در داخل و خارج کشور میلیون‌ها افغان آواره و مهاجر اند.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده که پناهجویان افغان در ایران، پاکستان، اوزبیکستان، تاجیکستان، مالیزیا و ترکیه از حقوق خود بر اساس قوانین بین‌المللی برخوردار نیستند.

بر اساس معلومات کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، افغانستان سومین کشوری است که بیشترین جمعیت مهاجر را در سطح جهان بیشتر مهاجر را دارد و بیشتر این مهاجرین در ایران و پاکستان به سر می‌برند.

متقی: امنیت مقامات حکومت پیشین تامین شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد