متقی-با-سفیران-کشور-اروپایی-دیدار-کرد

متقی در دیدار با نمایندگان و سفیران ۱۱ کشور اروپایی گفته است که با روی کار آمدن امارت اسلامی حقوق تمامی اقشار جامعه افغانستان تامین و شفافیت در همه بخش‌ها ایجاد شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی بامداد امروز شنبه(11 سرطان) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که هیات افغانستان به ریاست مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه با نمایندگان و سفیران یازده کشور اروپایی مستقر در دوحه، پایتخت قطر دیدار کرده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است: « در این نشست اشتراک‌کنندگان طرح‌ها، پیشنهادات و معلومات در مورد وضعیت بشردوستانه و صحی در افغانستان، روند و نیازمندی‌های آموزشی را  به اشتراک گذاشته اند».
طبق اعلامیه سفیران و نمایندگان کشور‌های اروپایی با قربانیان زلزلهٔ اخیر در افغانستان ابراز همدردی کرده و گفته‌اند که با توجه به شرایط  می‌خواهند کمک‌های بشردوستانه، آموزشی و صحی را در افغانستان افزایش دهند.

سفیران و نمایندگان کشورهای اروپایی مستقر در دوحه نگرانی‌های شان را در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان ابراز کردند.

در اعلامیه آمده است که مولوی متقی در این دیدار در پاسخ به برخی از نگرانی‌های نمایندگان اتحادیه اروپا به ویژه وضعیت اقتصادی گفته که دارایی‌های مسدود‌ شده توسط امریکا و تحریم‌های سکتور بانکی باعث ایجاد مشکلات برای بازرگانان کشور شده است.

متقی گفته با روی کار آمدن حکومت جدید تأمین و شفافیت در همه بخش‌ها ایجاد شده است، کادرهای مسلکی استخدام می‌شوند. او تاکید کرده که بدرفتاری با منسوبین حکومت پیشین تبلیغات منفی است و تعداد زیادی از مهاجران درحال بازگشت به افغانستان هستند.

سرپرست وزارت خارجه در مورد حاکمیت کامل امارت اسلامی گفته که امنیت در افغانستان بهتر ازهر زمان دیگر تامین است و هیچ‌کس به بهانه مخالفت با نظام  اذیت نمی‌شود، زندان‌های ما نسبت به 40 سال گذشته در سراسر کشور خالی است و دشمن در سراسر کشور توان حمله و سقوط تأسیسات حکومتی را ندارند.

این در حالی است که امیر خان متقی در راس یک هیات بلند رتبه هفته پیش به منظور گفتگو با مقام‌های امریکایی و دیگر کشور‌ها به دوحه رفت.

متقی با سفیران 11 کشور اروپایی دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد