متقی-با-هیات-عربستان-دیدار-کرد

امیرخان متقی، وزیر خارجه‌ ا.ا در حاشیه پنجمین نشست فرمت مسکو با شهزاده جلوی بن ترکی آل سعود، نماینده عربستان سعودی دیدار و در باره روابط دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه ا.ا  امروز (شنبه، ۸ میزان) در ایکس نوشته است که در این دیدار دو طرف روی روابط دوجانبه، افزایش سفرها و کمک‌های بشری صحبت کرده‌اند.

ضیا احمد از دیدار آقای متقی با طلعت بیک، نماینده ویژه رییس جمهور قرقیزستان در حاشیه نشست فرمت مسکو نیز خبر داده و گفته است که دو طرف روی روابط دوجانبه و کمک‌های بشری به صورت همه‌جانبه صحبت کرده‌اند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا در پنجمین نشست فرمت مسکو گفته است که ریشه‌‌های اصلی بحران افغانستان تطبیق نسخه‌های خارجی در مورد مشکلات داخلی این کشور است.

آقای متقی افزوده است: «تجربه‌ علمی و عملی نشان داده است که ریشه‌ اصلی بحران، تطبیق نسخه‌ها، مدل‌ها و فرمایشات خارجی در مورد مسائل داخلی بوده است که در آن جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دینی و فرهنگی ما نادیده گرفته شده است».

پنجمین نشست فرمت مسکو روز گذشته در شهر کازان جمهوری تاتارستان فدراتیف روسیه به محوریت افغانستان برگزار شده و در آن نمایندگان ۱۰ کشور اشتراک کرده‌اند.

نماینده کشورهای ترکیه و عربستان سعودی نیز به عنوان ناظر در این نشست دعوت شده‌اند.

متقی با هیات عربستان دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد