متقی-به-شناسایی-بین‌المللی-نزدیک-شده‌ایم

سرپرست وزارت خارجه‌ امارت اسلامی طالبان می‌گوید؛ حکومت در حال کسب مشروعیت‌المللی می‌باشد و به این هدف نیز نزدیک شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان این مطلب را روز چهارشنبه (۱۳ دلو) در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مطرح کرده است.

نزدیک به شش ماه از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد اما؛ تاکنون هیچ کشوری این حکومت امارت اسلامی آنان را به رسمیت نشناخته است.

اکنون امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید: «ما به این هدف [شناسایی] نزدیک‌تر شده‌ایم…این حق ماست، حق افغان‌ها. ما به مبارزه و تلاش‌های سیاسی خود ادامه خواهیم داد تا به حق خود برسیم».

متقی افزوده است که دولت طالبان فعالانه با جامعه بین‌المللی درگیر است و نشانه‌ای از پذیرش این دولت وجود دارد.

او تاکید کرد کرد که جامعه بین‌المللی می‌خواهد با ما تعامل داشته باشد« ما دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته ایم».

وزیر خارجه امارت اسلامی طالبان در این گفتگو تصریح کرده است که  چندین کشور سفارتخانه‌های خود را در کابل بازگشایی کرده و انتظار می‌رود شماری دیگر از کشورها نیز نمایندگی دیپلماتیک خود را در افغانستان فعال کند.

او بیان کرده است که طالبان هر اقدامی که در زمینه‌های حقوق بشر انجام می‌دهند، مطابق شرایط است نه فشار بین‌المللی.

متقی گفته است: کاری که ما در کشورمان انجام می‌دهیم به این دلیل نیست که باید شرایطی را داشته باشیم یا تحت فشار کسی این کار را انجام نمی‌دهیم. ما طبق برنامه و سیاست خود این کار را انجام می‌دهیم.

این در حالی است که کشورهای خارجی احترام به حقوق بشر و زنان را یکی از پیش‌شرط‌های شناسایی دولت طالبان در افغانستان گذاشته‌اند.

متقی: به شناسایی بین‌المللی نزدیک شده‌ایم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد