متقی-به-کابلوف-روابط-اقتصادی-افغانستان-و-روسیه-باید-گسترش-یابد

وزارت امور خارجه از دیدار امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در در امور افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، 29 قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته در این دیدار دو طرف در مورد روابط دوجانبه، رشد تجارت و حضور افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفتگو شده است.
طبق خبرنامه، آقای متقی از حمایت افغانستان توسط روسیه در نشست‌های بین‌المللی قدردانی کرده و گفته است که روابط کابل و مسکو روز به روز تقویت می‌شود.
مقتی تاکید کرد که روابط تجاری بین افغانستان و روسیه باید بیشتر گسترش یابد و افغانستان آماده است تا پس از ترمیم بزرگ‌راه سالنگ در انتقال کالاهای روسی به جنوب آسیا نقش مثبت ایفا کند.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است: « برخی کشورها می بینند که کشورهای منطقه همکاری های خود را با حکومت افغانستان گسترش می دهند، آنها می خواهند با میکانیزم های جدید در مسائل منطقه‌ای وارد شوند و در این تحولات مشکل ایجاد کنند».
ضمیر کابلوف گفته که اگر هر کشوری با افغانستان مشکل داشته باشد، می تواند از طریق روابط دوجانبه با دولت افغانستان در میان بگذارد.
طبق خبرنامه، کابلوف بر آزادی سازی پول‌های منجمد شده افغانستان توسط امریکا تاکید کرده و گفته است که این ذخایر باید به اقتصاد افغانستان کمک نماید.
این دیپلمات روسی از آمادگی روسیه در زمینه گسترش روابط تجاری با افغانستان و گفتگوها در مورد فرصت‌های تجاری میان دو کشور خبر داده است.
دوشنبه هفته جاری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با یو شیایوینگ، نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرده و در مورد گسترش روابط تجاری و آغاز کار پروژه مس عینک لوگر تاکید کرد.

متقی به کابلوف: روابط اقتصادی افغانستان و روسیه باید گسترش یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد