متقی-تعریف-از-حکومت-همه-شمول-وجود-ندارد

سرپرست وزارت امور خارجه در تازه ترین اظهارات‌ خود آموزش دختران را از موضوعات داخلی کشور خوانده و افزوده که امارت اسلامی تلاش‌ می‌کند موضوعات را از یک راه منطقی حل کند، تا سبب بروز اختلاف‌ها در کشور نشود.

به گزارش افغان نیوز؛ رادیو تلویزیون ملی امروز (دوشنبه، 10 میزان) مصاحبه‌ای از امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا منتشر کرده که او گفته است: در نظام پیشین زمینه آموزش 20 تا 25 درصد فراهم بود و اکنون زمینه آموزش 100 درصد در سراسر کشور فراهم شده و دروازه مدارس به روی دختران و پسران باز است.

او می‌گوید که تنها در یک بخش آن هم مسدود ماندن دروزاه مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم، مشکلات وجود دارد و هر «کشور مشکلات و نزاکت های خود را دارد».

آقای متقی گفته است: کسانی‌که از کشور بیرون می‌شوند، هیچ مشکل سیاسی و امنیتی ندارند، بلکه تمام کشورهای جهان سوم با چنین مشکل مواجه اند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی با اشاره به اینکه امارت اسلامی حکومت فراگیر است، می گوید که در حکومت‌های قبلی افغانستان و جهان تعریف از حکومت فراگیر وجود ندارد.

به گفته آقای متقی حکومت ا.ا به دلیل همه شمول است که به فرمایش هیچ کشوری وزیر مقرر نکرده و اینها (وزیران مقرر شده ار سوی خارجی) نتیجه‌ نداشته و افغانستان را «دربه در» ساخته است.

سرپرست وزات خارجه تاکید کرده که از تمامی اقوام و ولایت‌های کشور در حکومت امارت اسلامی حضور دارند و حکومت‌های قبلی افغانستان و جهان حتا امریکا نسخه از حکومت فراگیر ندارد.

او می افزاید: حکومت فراگیر خواستی است که کسی تا حالا آن را تعریف و  نمونه از آن را ارائه نکرده است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا در نشست فارمت مسکو نیز از اشتراک کنندگان این نشست خواسته بود که  برای ا.ا «نسخه تشکیل حکومت همه شمول را ارائه نکنند. او گفته بود که ریشه‌های اصلی بحران افغانستان ارائه نسخه از سوی دیگران بوده است.

متقی: تعریف از حکومت همه شمول وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد