متقی-جهان-با-ما-مثل-یک-حکومت-رسمی-تعامل-دارد

وزیر خارجه طالبان در حاشیه نشست آنتالیا در ترکیه به رسانه‌های این کشور گفته است که تعامل جهان با آنان همانند تعامل با یک حکومت به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، روز شنبه، ۲۱ حوت در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفته است که در زمینه‌های دیپلماتیک احترام خیلی خوبی به آنان می‌شود.

او افزوده است: «شاید به‌خاطر مجبوریت‌هایی به رسمیت نشناخته‌اند، اما عملاً با ما به‌عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شده رفتار می‌کنند.»

متقی با اشاره به مسدودشدن دارایی‌های افغانستان در امریکا گفته است که هیچ کسی حق ندارد سرمایه مردم افغانستان را به تصرف خود درآورد.

او خاطرنشان کرده است که سرمایه افغانستان نه حق رییس جمهور امریکا است و نه حق کس دیگر. این پول‌ها سرمایه مردم افغانستان است که به‌گونه غیرقانونی در امریکا مسدود شده است.

آقای متقی افزوده است: «امیدوار هستیم در آینده دستاوردی داشته باشیم و امریکا ما را درک کرده و از اهرم‌های فشارش علیه مردم افغانستان استفاده نکند.»

متقی همچنان خاطرنشان کرده است که سیاست حکومت‌شان اقتصادمحور است و آنان خواهان تعامل با جهان هستند.

وزیر خارجه در مورد امنیت میدان هوایی کابل گفته است که آنان در بسیاری از موارد با طرف‌های ترکیه و قطر به توافق رسیده‌اند، به استثنای برخی از موارد که پس از توافق روی آن‌ها مسوولیت امنیت میدان هوایی کابل به ترکیه و قطر سپرده می‌شود.

امیرخان متقی همچنان گفته است که ترکمنستان برای شروع پروژه‌های تاپ و تاپی اعلام آماده‌گی کرده است و آنان نیز آماده آغاز این پروژه‌ها هستند.

این در حالی است که بانک توسعه آسیایی تمویل پروژه تاپی را به دلیل به رسمیت شناخته نشدن کابل از سوی جهان متوقف کرده است.

متقی: جهان با ما مثل یک حکومت رسمی تعامل دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد