متقی-موضوع-مهاجران-نباید-سیاسی-شود

وزارت خارجه‌ ا.ا می‌‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت در دیدار با آمی پوپ، مدیرکل سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌او‌ام) گفته است که کشورهای میزبان نباید موضوع مهاجران را سیاسی کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۸ قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس از دیدار آقای متقی و مدیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت خبر داده است.
در خبرنامه آمده است که آقای متقی در این دیدار گفته است که مهاجران نه تنها بار دوش کشورهای میزبان نیستند، بلکه به توسعه و رشد اقتصادی آنها نقش عمده‌ای را دارد.
متقی از سازمان بین‌المللی مهاجرت و سایر نهادهای امدادرسان بین‌المللی خواسته است که در زمینه اسکان مجدد مهاجران، با افغانستان همکاری نمایند.
در خبرنامه به نقل از آمی پوپ، مدیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است که او از سیاسی ساختن موضوع مهاجران ابراز تاسف کرده و گفته است که این سازمان نه تنها در زمینه بازگشت مهاجران به کشورهای اصلی شان، بلکه در راستای تسهیل مهاجرت قانونی نیز کار می‌کند.
این در حالی است که به مناسبت هجدم دسامبر، روز جهانی مهاجران، ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای ا.ا گفته بود که نباید از مهاجران افغان به عنوان ابزار فشار استفاده شود.
ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای در روز جهانی مهاجران تصامیم کشورهای همسایه افغانستان را نسبت به مهاجران افغانستان درو از اسلامیت، بشریت، انصاف و عرف همسایگی خوانده بود.

متقی: موضوع مهاجران نباید سیاسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد