متقی-می‌خواهیم-با-جهان-تعامل-خوبی-داشته-باشیم

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست گفته که آنان تمایل دارند با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشند.

به پزارش افغان نیوز؛ او پس از دیدار با مقامات اوزبیکستان در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند به خبرنگاران گفت:« حاضریم با کشورهای جهان در عرصه سیاسی٬ دیپلماتیک و اقتصادی تعامل خوبی داشته باشیم».

او افزود که اکنون تمام مناطق افغانستان تحت تسلط یک دولت است. کشورهای جهان و منطقه می‌توانند با استفاده از این فرصت در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

متقی گفت که در نشست تاشکند، مسائل مختلف از جمله اقتصاد، ترانزیت و نقش افغانستان به عنوان پل ارتباطی بین آسیای مرکزی و جنوبی و راه آهن ترمز-مزارشریف-کابل-پشاور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

هیات امارت اسلامی به رهبری امیرخان متقی در حاشیه نشست بین‌المللی تاشکند با ولادیمیر ناراف، سرپرست وزارت امور خارجه ازبکستان و عبدالعزیز کاملوف، مشاور شورای امنیت ملی و نماینده‌ ویژه رییس جمهور این کشور در امور سیاست خارجی دیدار کرده است.

نشست دو روزه تاشکند با حضور هیات امارت اسلامی و نمایندگان حدود 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار می‌شود.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

متقی: می‌خواهیم با جهان تعامل خوبی داشته باشیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد