مجاهد-از-تامین-امنیت-پروژه‌های-بزرگ-اطمینان-داد

سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا در مراسم بهره‌برداری فاز نخست و آغاز کار اعمار فاز دوم کانال قوش‌تپه گفته است که اجازه نخواهد داد کسی مانع تطبیق پروژه‌های کلان در افغانستان شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا امروز (چهارشنبه، 19 میزان) گفته است که وزارت دفاع ملی با تمام توان از تطبیق تمامی پروژه‌های بزرگ حمایت کرده و امنیت آن‌را تامین و موانع موجود را برطرف می‌کند.

مجاهد در این مراسم افزوده است: «ما می‌خواهیم حق خود را به‌دست آوریم، در این مور باید هیچ‌کس مانعی ایجاد نکند».

او در مورد به نگرانی کشورهای همسایه ایجاد کانال قوش‌تپه در کنار آمو دریا گفته است: ما هیچ وقت در حق همسایگان خود در مورد آب‌های دریای آمو تجاوز نخواهیم نمود و از دیگران نیز می‌خواهیم که در استفاده از حقوق ما نگران نباشند.

سرپرست وزارت دفاع ملی ا.ا ایجاد کانال و انتقال آب رود آمو را به زمین‌های کشاورزی شمال کشور، حق اساسی افغانستان دانسته و تاکید کرد که در استفاده از این حق نباید تردید شود.

احداث کانال قوش‌تپه در کنار آمو دریا، نگرانی همسایگان شمالی افغانستان به ویژه ازبیکستان را برانگیخته است.

پیشتر شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبیکستان گفت که احداث کانال قوش‌تپه نظام آبی کشورهای شمال آمو را در آسیای میانه بی‌ثبات خواهد کرد.

با این حال، فاز نخست کانال قوش تپه ۱۰۸ کیلومتر طول دارد که از ولسوالی کلدار ولایت بلخ در نزدیکی آمو دریا آغاز و از دشت‌های وسیع حیرتان گذشته و تا ولسوالی دولت آباد امتداد یافته است.

مجاهد از تامین امنیت پروژه‌های بزرگ اطمینان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد