مجاهد-به-امریکا-حق-ندارید-طرز-زندگی-کردن-را-به-ما-یاد-بدهید

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر اینکه امارت اسلامی به وعده‌های خود به مردم افغانستان عمل نکرده است گفته است: هیچ کشور حق ندارد طرز زندگی کردن را به ما نشان دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد شب گذشته(جمعه،31 سرطان) در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه امریکا در صفحه تویترش نوشته:« امارت اسلامی افغانستان تمام تعهداتی را که در توافق‌نامه دوحه با امریکا نموده بود، انجام داده است».

مجاهد گفته امارت اسلامی به کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان برعلیه امریکا و متحدین آن استفاده نماید.

ذبیح‌الله مجاهد با بیان اینکه امارت اسلامی به دادن تمام حقوق شرعی شهروندان خویش متعهد است نوشته:« فضای نارمل و امن زندگی برای زنان و مردان افغانستان فراهم شده و حقوق تمام اقلیت‌ها محفوظ است».

او نوشت:« سایر مسایل مانند نظام و چگونگی زندگی در افغانستان، مسایل مربوط به افغان‌ها می باشد، چنان‌چه امارت اسلامی نمی‌خواهد در امور سایر کشورها مداخله کند، به همین‌گونه از کشورهای دیگر نیز می‌خواهد که در مسایل داخلی ما مداخله نکرده و برای ما طرز زندگی کردن را نشان ندهند».
این واکنش‌ها از سوی سخنگوی حکومت سرپرست درحالی مطرح می‌شود که ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته گفته است:« اگر طالبان به خواسته‌های امریکا و افغان‌ها توجه نکند، واشنگتن روابط خود را با طالبان حفظ نخواهد کرد».

پرایس گفته که قطع رابطه با شبکه القاعده، مبارزه با تروریزم و تشکیل حکومت همه شمول از خواسته‌های جامعه بین المللی و افغان‌ها می باشد.

ند پرایس در ادامه گفته است که بازگشایی صنوف ششم به بالا برای دختران، توجه به حقوق اقلیت‌ها، فراهم کردن کار برای زنان و فراهم آوری تسهیلات به افغان‌هایی که قصد خروج از کشور را دارند، از خواسته‌های اصلی افغان‌ها از حکومت می باشد.

او می‌گوید که هنوز هم هزاران تن از افغان‌هایی که در جریان دو دهه گذشته با نظامیان و غیر نظامیان امریکا کار کرده‌اند، در افغانستان به سر می برند و از ترس انتقام‌جویی طالبان تلاش می کنند کشورش‌شان را ترک کنند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که امارت اسلامی به وعده‌های خود به مردم افغانستان عمل نکرده است.

مجاهد به امریکا: حق ندارید طرز زندگی کردن را به ما یاد بدهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد