مجاهد-بهانه-وجود-ندارد،-حکومت-ما-همه‌شمول-است

سخنگوی امارت اسلامی طالبان می‌گوید که اقوام مختلف در کابینه حکومت حضور دارند، اما کشورها نمی‌توانند به بهانه‌ی همه‌شمول، افراد مورد نظر شان را در پُست‌ها جابه‌جا کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان به طلوع نیوز، گفت که سقوط حکومت پیشین در تضاد با آنچه که برنامه ریزی شده بود، اتفاق افتاد.

وی تاکید ورزید که اگر گفت‌وگوهای صلح میان افغانان ادامه می‌یافت و منجر به پایان جنگ در کشور می‌شد، یک برآیند بهتر نسبت به وضعیت کنونی به وجود می‌آمد.

آقای مجاهد گفت: «اگر همه مسایل حل می‌شد،  وضعیت باید متفاوت‌تر از این می‌بود، اما در اوایل برخی نهاد‌ها از هم پاشید و نیاز به این کار نبود.»

سخنگوی طالبان از آمدن تغییرات در کابینه نیز خبر می‌دهد، اما تأکید دارد که کشورها نمی‌توانند به بهانه‌ی ایجاد حکومت همه‌شمول افراد مورد نظر شان را در پُست‌ها جابه‌جا کنند.

مجاهد می‌گوید: «آن‌ها یعنی کشورها تاکید دارند به شمولیت، در حالی که شمولیت در حکومت موجود است و بسیاری‌ها از اقوام مختلف در کابینه حضور دارند و صلاحیت دارند. اگر اشاره می‌رسانند که افراد باشند، این نادرست است.»

سخنگوی امارت اسلامی، امریکا را به فرار دادن سرمایه‌های مادی و معنوی افغانستان متهم کرده و تأکید نمود که تعلل کشورها در قبال به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیز ناشی از مداخله واشنگتن است.

وی افزود: «ما می‌فهمیم جلو به رسمیت شناختن را کی گرفته؛ پالیسی امریکا است. در وقت آخر هم که خارج می‌شد تلاش کرد سرمایه مادی و معنوی را از افغانستان خارج کند.»

این در حالی است که بیش از یک و نیم ماه از معرفی کابینه سرپرست امارت اسلامی می‌گذرد، اما  تلاش‌های دیپلماتیک مقامات امارت اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن ‌شان از سوی کشورهای جهان نتیجه‌ی در پی نداشته است.

مجاهد: بهانه وجود ندارد، حکومت ما همه‌شمول است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد