مجاهد-تحریک-افراد-علیه-امارت-اسلامی-به-نفع-امریکا-نیست

سخن‌گوی طالبان در پیوند به دیدار نماینده‌ ویژه‌ امریکا با چهره‌های سیاسی فراری افغانستان در ترکیه، می‌گوید که تلاش برای صلح خوب است، اما تحریک افراد علیه امارت اسلامی به نفع امریکا نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وِست، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان، اخیرا در سفرش به پاکستان، هند، ترکیه و تاجیکستان، با نمایندگان احزاب و چهره‌های سیاسی مخالف طالبان در ترکیه نیز دیدار کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در واکنش به این سفرها در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته است که آقای وِست دو هدف را دنبال می‌کند.

به گفته‌ی او، اگر امریکا می‌خواهد صلح و ثبات در افغانستان و منطقه دوام یابد، سفرهای توماس وِست مفید است، در صورتی که او مخالفان طالبان در خارج را متقاعد کند که برگردند و از هر نوع مخالفت دست بردارند.

مجاهد می‌افزاید که اگر هدف توماس وِست، تحریک مخالفان طالبان علیه این گروه و «صلح و ثبات باشد»، این‌کار به نفع امریکا هم تمام نمی‌شود.

وی در عین حال امیدواری کرده است که هدف سفرهای توماس وِست صلح و ثبات در افغانستان باشد.

به گفته مجاهد؛ نماینده‌ ویژه‌ی امریکا نیز در تماسی که با وزارت خارجه‌ی طالبان داشته گفته است که سفرهایش را در منطقه به هدف تدوام صلح و ثبات در افغانستان انجام می‌دهد.

این در حالی است که ناامنی و حملات مرگ‌بار در ولایت‌های مختلف کشور هم‌چنان ادامه دارد. از سوی هم مخالفت‌های نظامی علیه طالبان در حال گسترش است.

مجاهد: تحریک افراد علیه امارت اسلامی به نفع امریکا نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد