مجاهد-جریان‌های-سیاسی-جدید-به-نفع-کشور-نیست

سخنگوی امارت اسلامی جریان‌ها و احزاب سیاسی را که در بیرون از افغانستان تشکیل می‌شوند، به نفع کشور نداسته و می‌گوید: شخصیت‌های که این جریان‌ها را تشکیل می‌دهند، چهره‌های آزمایش شده هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی امروز ( شنبه، ۱۴ عقرب) در یک نشست خبری درباره نتایج سفرش به ترکیه گفت که تعامل شماری از کشورها با امارت اسلامی دوجانبه و رسمی است اما؛ درباره به رسمیت شناختن امارت اسلامی، با مشکلاتی روبرو هستند.

مجاهد افزود که هر حزب سیاسی که بیرون از کشور تشکیل می‌شود به نفع افغانستان نیست و امارت اسلامی در این زمینه به کسی اجازه نمی‌دهد چون؛ نتیجه کار و فعالیت احزاب سیاسی در ۲۰ سال گذشته به مردم روشن است.

او گفت که با فعالیت این احزاب سیاسی و رسانه‌ها، تصویری نادرستی از وضعیت افغانستان در بیرون منتشر می‌شود و جهان افغانستان را هنوز یک کشور ناامن می‌شناسد.

مجاهد گفت که در مورد ساختار نظام سیاسی افغانستان سوالاتی بین کشورهای جهان وجود دارد.

آقای مجاهد تصریح کرد که به منظور ارایه تصویر درست و واقعی از وضعیت جاری کشور، با فعالان و مسوولان رسانه‌های ترکیه دیدار‌ و گفتگو کرده  است و از آنان خواسته تا به افغانستان سفر نمایند و گزارش‌ها را به اساس واقعیت‌های عینی کشور بازتاب دهند.

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در جریان سفرش به ترکیه با تاجران و سرمایه‌گذران، مقام‌های حکومتی، احزاب‌های سیاسی، مسوولان نهاد‌های خیریه و صنعت‌کاران ترکی دیدار و درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی  و اجتماعی کشور گفتگو کرده است.

مجاهد افزود که گفتگوها میان سران حکومت ترکیه و امارت اسلامی درباره جذب سرمایه‌گذاری، جلب همکاری‌های تخنیکی در بخش‌های معادن، زراعت، ساختمان، شهرسازی و سایر بخش‌ها صورت گرفته و از نهاد‌های خیریه ترکی خواسته شده تا کمک‌های بشری و اضطراری شانرا با مردم افغانستان بیشتر نمایند.

او گفت که به منظور آغاز بحث پیرامون حکومت داری، جلب همکاری‌های تخنیکی در بخش‌های بانکداری، تولید برق، میکانیزه ساختن زراعت و معیاری ساختن تولیدات داخلی قرار است هیاتی تخنیکی کشور ترکیه با ادارات مختلف حکومت سرپرست به تماس شوند.

این درحالی است که امیر خان متقی در پیامی ویدیویی (سه‌شنبه، 10 عقرب) که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده گفته است که اعضای جریان‌های تازه تاسیس در بیرون از کشور «به خاطر پنج‌روپیه، طوق غلامی را به گردن می‌اندازند».

متقی تاکید کرده که غلامی به دیگران نه پیش از این سودی داشت و نه بعد از این فایده‌ای خواهد داشت. او از سیاسیون خواسته به افغانستان برگردند و زندگی زیر سایه شرف و عزت را اختیار  کنند.

این در حالی است که به تازگی حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه نظام پیشین و برخی سیاسیون دیگر جریانی را زیر نام« حرکت ملی صلح و عدالت» ایجاد کردند.

سروردانش، معاون ریاست جمهوری پیشین نیز حزبی را زیر نام «عدالت و آزادی افغانستان» ایجاد کرده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

مجاهد: جریان‌های سیاسی جدید به نفع کشور نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد