مجاهد-حمله-خیبر-پختونخوا-هیچ-ربطی-به-افغانستان-ندارد

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در پیوند به حمله‌ انتحاری اخیر در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ابراز «تاسف» کرده و گفته است که این حمله هیچ ربطی به افغانستان ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد، در پیامی صوتی که امروز (چهارشنبه، 22 قوس) از سوی تلویزیون ملی منتشر شده گفته است که برای جلوگیری از چنین رویدادها، باید در داخل خاک پاکستان اقدام شود.
روز گذشته (سه‌شنبه، 21 قوس) در پی حمله موتر بمب بر یک پایگاه پولیس در منطقه دره اسماعیل خیل ایالت خیبرپختونخوا پاکستان، 23 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا افزوده است که چنین حملاتی به افغانستان ربط ندارد و باید معلومات با حکومت سرپرست شریک شود تا در زمینه تحقیق صورت گیرد.
آقای مجاهد افزوده است: «محل حادثه صدها کیلو متر از خاک افغانستان دور می‌باشد و همچنان ساحه است که نیروهای امنیتی پاکستان در آنجا قوت دارند».
به گفته سخنگوی ا.ا پاکستان می‌توانست با استفاده از اطلاعات استخباراتی پیش از وقوع این رویداد، جلو آن را بیگرد که «متاسفانه نشده و باید متوجه امنیت خود بیشتر باشند و چنین موضوع ربط دادن به کشورهای دیگر راه حل نیست ».
آقای مجاهد تاکید کرده است که افغانستان موضوعات مطرح شده را بررسی می‌کند.
این در حالی است که وزارت خارجه‌ پاکستان در پیوند به حمله مرگبار بر یک پایپاه نیروهای امنیتی این کشور در ایالت خیبر پختونخوا، کاردار سفارت ا.ا در اسلام‌آباد را احضار کرده و اعتراض خود را به کابل فرستاده است.
در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که تحریک جهاد پاکستان، گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) مسوول این حمله است.
این وزارت افزوده که از کاردار سفارت ا.ا در اسلام‌آباد خواسته است که «فورا» به کابل اطلاع دهد که حمله اخیر را به‌گونه «کامل» بررسی کند و علیه عاملان آن اقدامات «جدی» انجام دهد.
پس از این حمله، خواجه‌ محمدآصف، وزیر دفاع پیشین پاکستان گفت که «منشاء تروریسم تنها در افغانستان است» و یک «برادر همسایه» نباید اجازه دهد تا کشورش علیه پاکستان استفاده شود.

مجاهد: حمله خیبر پختونخوا هیچ ربطی به افغانستان ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد