مجاهد-روابط-با-چین-دست‌آورد-بزرگی-ماست

سخنگوی طالبان اعلام کرد که روابط با چین دست‌آورد بزرگی برای امارات اسلامی است و کشورهای جهان بالخصوص پکن باید در عرصه به رسمیت شناختن حکومت افغانستان گام‌های موثرتری بردارند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، امروز یک‌شنبه(۲۱، قوس) در مراسم تهداب‌گذاری و افتتاح پروژه‌های وزارت عدلیه در کابل گفت که چین یک هم‌سایه‌ی مهم برای افغانستان بوده و کابل خواهان یک روابط قوی با بیجینگ است. داشتن روابط خوب با چین دستاورد بزرگی برای امارات اسلامی است.

وی افزود که افغانستان خواهان دخالت در امور داخلی هیچ کشوری نیست و از افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

به گفته مجاهد: افغانستان در شرائط فعلی نیاز به رسمیت شناختن دارد، کشورهای جهان بالخصوص چین باید در این عرصه گام‌های قویتر و موثرتری را بردارند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد که امیدواریم سرمایه داران به ویژه سرمایه داران چین، در اینجا سرمایه‌گذاری کنند و امارات اسلامی توجه جدی به امنیت دارد.

در همین حال، سفیر چین در کابل گفت که افغانستان در تلاش است تا استقلال واقعی را در منطقه بدست آورد. بنابراین، کشورش از این هدف حمایت خواهد کرد.

این درحالی است که سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که به رسمیت شناختن طالبان موضوعی است که به تصمیم« کل جامعه جهانی» بستگی دارد.

مجاهد: روابط با چین دست‌آورد بزرگی ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد