مجاهد-قانون-قبلی-رسانه‌‌های-افغانستان-نقصی-ندارد

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان می‌گوید که قانون قبلی رسانه‌ها را خوانده و از نظر او نقصی ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان امروز (چهارشنبه، ۱۳ دلو) در نشستی که به ابتکار کمیته مصونیت خبرنگاران، راه‌اندازی شده‌بود، گفت: ما قانون قبلی رسانه‌ها را مطالعه کردیم، کدام نقیصه نداشت. علاوه بر این، امارت اسلامی از رسانه‌ها می‌خواهد که باید در نشرات خود منافع ملی، ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی را در نظر بگیرند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در حالی از نبود نقص در قانون رسانه‌های حکومت پیشین سخن می‌زند که پیش از این، حکومت طالبان آن قانون را لغو و در عوض آن یک دستورالعمل چند ماده‌ای را به رسانه‌ها اعلام کرده‌است.

آقای مجاهد همچنین در این نشست گفت: «رسانه‌ها صدای ملت را به گوش مسئولان دولت می‌رسانند به همین دلیل امارت اسلامی از رسانه‌ها حمایت می‌کند.»

این در حالی است که روز دوشنبه (۱۱ دلو) استخبارات طالبان در کابل دو خبرنگار آریانانیوز را از مقابل دروازه ورودی این رسانه بازداشت کرده و هنوز از سرنوشت آنان خبری نیست.

بربنیاد ارزیابی‌ها پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت بیش از ۱۵۰ رسانه در کشور متوقف و صدها خبرنگار مجبور به ترک کشور شده‌اند.

مجاهد: قانون قبلی رسانه‌‌های افغانستان نقصی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد