مجاهد-قلمرو-افغانستان-در-کنترول-کامل-ا-ا-است

سخنگوی امارت اسلامی، نگرانی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی را بی‌جا خوانده و گفته است که خاک افغانستان در کنترول کامل حکومت سرپرست قراردارد و هیچ‌گونه تهدیدی برای کشور‌های منطقه و جود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی ا.ا روز (چهارشنبه، ۲۳ حوت) به رادیو و تلویزیون ملی افغانستان گفته است که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه کشورهای دیگر نیست.

وی تصریح کرده است:‌ « امارت اسلامی افغانستان به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند که از این کشور علیه هیچ کشوری تهدید باشد، بنابراین سازمان پیمان امنیت جمعی و دیگر کشورها نباید نگران باشند؛ بلکه باید به این موضوع باورمند باشند».

این در حالی است که ایمانقلی تاسماگامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی به خبر گزاری تاس گفته است که این سازمان در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح تقویت امنیت مرزهای جنوبی خود با افغانستان است.

بر اساس خبرنامه، او گفته است که این طرح قرار است از ماه جولای اجرایی شود.

تاسماگمبتوف، می‌گوید که کار فعالانه برای تقویت بخش‌هایی از مرز تاجیکستان و افغانستان ادامه دارد.

وی تصریح کرده، نمایندگان کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و اعضای گروه کاری در اواخر فبروری و اوایل مارچ جلسه‌‌ای را برای نهایی‌کردن طرح امنیت منطقه جنوبی این سازمان برگزار کردند.

تاسماگمبتوف گفته است که پیش‌نویس برنامه توسط شورای دائمی سازمان پیمان امنیت جمعی تایید شده و برای هماهنگی به آژانس‌های مربوطه در کشورهای عضو ارائه شده است.

او اشاره کرده که قرقیزستان و تاجیکستان، دو کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در معرض تهدیدات از افغانستان هستند.

 

 

 

مجاهد: قلمرو افغانستان در کنترول کامل ا.ا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد