مجاهد-و-نماینده-رییس‌جمهور-روسیه-گفتگو-کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان گفته است که با نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه روی گسترش روابط مسکو و کابل گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا امروز(یک‌شنبه، 10 سرطان) در ایکس نگاشته است « در دوحه با نماینده خاص رییس جمهور روسیه، ضمیر کابلوف نشست مهمی داشتیم».

آقای مجاهد، گفته است که در این نشست روی گسترش روابط میان افغانستان با کشور روسیه گفتگو صورت گرفته است.

براساس خبرنامه، روسیه از موقف حکومت سرپرست حمایت کرده و امارت اسلامی از موقف مثبت و سازنده روسیه در قبال افغانستان استقبال نموده است.

بیشتر ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، اظهار داشت که مسکو هشت سال پیش می‌دانست که «طالبان» حکومت را در افغانستان به دست خواهند گرفت.

کابلوف در گفتگو با یک رسانه هندی گفته که پیش از به قدرت رسیدن «طالبان» در افغانستان، مسکو روابط خوبی با آنان داشت.

او بیان کرد: «بگذارید بگویم، حدود هشت سال قبل از اینکه کابل را تصرف کنند، می‌دانستم که قرار است تمام افغانستان را تصرف کنند».

کابلوف تصریح کرده که مسکو از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان انتظار دارد که برای مهار هراس‌افگنی بین‌المللی بیش‌تر تلاش کنند.

به باور او، مقام‌های حکومت سرپرست تاکنون اقدام‌های زیادی برای کاهش تولید مواد مخدر انجام داده‌اند.

آقای مجاهد، همچنان با جی‌پی سنگ، نماینده هند برای افغانستان، پاکستان و ایران در دوحه دیدار کرده است.

سخنگوی ا.ا می‌گوید در این دیدار در مورد تقویت روابط میان دو کشور گفتگو شده و این کشور از موضع امارت اسلامی در نشست سوم دوحه حمایت کرده‌ است.

این در حالی است که سفارت افغانستان در دوحه می‌گوید که هیات شش نفری ا.ا به سرپرستی ذبیح‌الله مجاهد در رأس یک هیأت شش نفره به‌هدف اشتراک در نشست سوم دوحه به این شهر رسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی روز گذشته  در نشست خبری در کابل گفت که مقام‌های حکومت سرپرست بخاطر تعامل با همه جهت‌ها و حل مشکلات کشور به سومین نشست دوحه شرکت می‌کند.

آقای مجاهد افزود که اشتراک امارت اسلامی در این نشست به معنای دشمنی با هیچ جهتی نیست و از کشورهای شرکت‌کننده در نشست سوم دوحه خواست که افغانستان را در شرایط سخت تنها نگذارند.

او بیان داشت که در نشست سوم دوحه موضوعات داخلی افغانستان از جمله، کار زنان، بسته ماندن دروازه‌های مکاتب، دانشگاه‌ها و مسایل حقوق بشری مطرح نخواهد شد زیرا؛ به باور او، موضوعات داخلی افغانستان مرتبط به کشور است نه سازمان ملل و کشورهای دیگر.

سخنگوی امارت اسلامی در نشست می‌گوید که در نشست سوم دوحه موضوعات اقتصادی، محدودیت‌ها و دستاوردهای حکومت سرپرست به بحث گرفته خواهد شد.

 

مجاهد و نماینده رییس‌جمهور روسیه گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد